۰ نفر

ظریف به ترامپ چه توصیه‌ای کرد؟

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۷:۵۵
کد خبر: 354523
ظریف به ترامپ چه توصیه‌ای کرد؟

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری بار دیگر به مواضع جنگ طلبانه تیم «بی» متشکل از بولتون، بنیامین نتانیاهو، بن‌سلمان و بن‌زاید تاخت.

به گزارش اقتصادآنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز دوشنبه با انتشار پیامی در توئیتر به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد که ریشه افکار جنگ‌طلبانه را بخشکاند.

ظریف در این پیام توئیتری نوشت: "دونالد ترامپ به درستی از «مجتمع نظامی-صنعتی» که ایالات متحده را به سوی جنگ‌های همیشگی می‌راند، اعلام انزجار می‌کند. ولی این که به "تیم بی" اجازه داد شود دیپلماسی را از بین ببرند و همدستی در جنایات جنگی - با دوشیدن قصابان مستبد از طریق فروش عظیم تسلیحات- هیچ نتیجه‌ای جز تقویت همین مجتمع ندارد. وقت آن نرسیده که لجن‌زار را تخلیه کنید؟ "
دونالد ترامپ اخیراً در مصاحبه‌‌ با شبکه خبری فاکس‌نیوز تأکید کرده است که علاقه‌ای به جنگ ندارد زیرا جنگ به اقتصاد کشورها لطمه می‌زند و باعث کشتار انسان‌ها می‌شود.

ارتش آمریکا در هفته‌های اخیر با متهم کردن ایران به افزایش تحرکات در منطقه ناو گروه «یواس‌اس آبراهام لینکلن» و چهار بمب‌افکن «بی‌52»  را روانه منطقه کرده است.

مقامات ایران بارها ادعاهای واشنگتن را رد و تأکید کرده‌اند که هدف آمریکا از انتشار چنین اخباری صرفاً «جنگ روانی» است.

تندورهای آمریکایی به رهبری «جان بولتون» مشاور امنیت ملی این کشور در حالی تلاش می‌کنند کشورشان را به یک جنگ دیگر در خاورمیانه بکشانند که بر اساس شواهد و قرائن موجود، این کشور اساساً توانی برای راه‌اندازی و اداره یک جنگ دیگر ندارد.

دولت ترامپ در ابتدا از تهدید به تقابل نظامی با ایران دم زد و وقتی نشانه‌ای از عقب‌نشینی مشاهده نکرد به تمنای مذاکره روی آورد و شماره‌ای را در اختیار سفارت سوئیس (حافظ منافع آمریکا در تهران) قرار داد تا به‌منظور تماس تلفنی احتمالی به مقامات ایران تحویل داده شود.

photo_2019-05-19_18-50-41