۰ نفر

آمریکا ۴موسسه و کشتی را به بهانه ارتباط با ونزوئلا تحریم کرد

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۰:۱۶
کد خبر: 352463
آمریکا ۴موسسه و کشتی را به بهانه ارتباط با ونزوئلا تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲کشتی و ۲موسسه را به بهانه ارتباط با ونزوئلا تحریم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز جمعه ۲ موسسه و ۲ کشتی را به بهانه ارتباط با ونزوئلا به فهرست تحریم‌ها اضافه کرد. 

بر اساس بیانیه‌ای که روی وب‌سایت خزانه‌داری آمریکا قرار گرفته، یکی از شرکت‌ها در جزایر مارشال و شرکت دیگر در لیبریا ثبت شده است. 

دولت آمریکا در راستای تلاش برای سرنگون کردن دولت «نیکلاس مادورو»، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا اخیراً فشارها بر صنایع نفت این کشور را تشدید کرده است.

دولت ترامپ همچنین با هدف افزایش فشار اقتصادی به مادورو، یکسری تحریم‌های ثانویه علیه شرکت‌های خارجی معرفی کرده است که با ونزوئلا تعامل تجاری دارند.

اوایل اردیبهشت ماه، «خوان گوایدو»، رهبر معارضان ونزوئلا با انتشار یک نوار ویدئویی، ارتش و مردم ونزوئلا را دعوت به شورش کرد که عدم حمایت ارتش و مردم ونزوئلا موجب شکست کودتا شد.

علیرغم تمام تلاش‌های گوایدو و همپیمانان آمریکایی وی برای کودتا در ونزوئلا، مادورو از ارتش این کشور خواسته تا آمادگی خود را در صورت حمله نظامی محتمل آمریکا به کشورش حفظ کند. رئیس‌جمهور ونزوئلا بارها مایک پامپئو ،وزیر خارجه و جان بولتون را از جمله عوامل تحریک کننده مردم و تلاش‌ برای کودتا در کشورش برشمرده است.