۰ نفر

شکایت ترامپ از دو بانک آلمانی و آمریکایی

۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۲:۳۳
کد خبر: 350127
شکایت ترامپ از دو بانک آلمانی و آمریکایی

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا، سه فرزند وی و ۷ شرکت زیرمجموعه آنها روز گذشته به طور رسمی از ۲ بانک دویچه‌بانک آلمان و «کپیتال وان» آمریکا برای جلوگیری از همکاری آنها با کنگره شکایت کردند.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ، رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ آمریکا، سه فرزندش و ۷ شرکت زیر مجموعه آنها روز گذشته به‌طور همزمان علیه دویچه‌بانک آلمان و بانک کپیتال وان آمریکا شکایت کردند. هدف از این اقدام جلوگیری از همکاری این بانک‌ها با کنگره در راستای تحقیقات درباره فعالیت‌های مالی ترامپ انجام شده است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، بر اساس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌این شکایت فدرال که در دادگاه منطقه‌ای جنوب نیویورک مطرح شد، درخواست نمایندگان کمیته امکانات مالی مجلس نمایندگان آمریکا و به‌طورکلی مجلس این کشور که در کنترل دموکرات‌هاست، غیرقانونی بوده و مبنای حقوقی ندارد.

در این شکایت آمده است؛ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌این درخواست از سوی مجلس با هدف تعرض به ترامپ مطرح شده و می‌خواهند از این طریق تمام جوانب زندگی مالی، فعالیت‌های اقتصادی و اطلاعات خانوادگی و شخصی وی را زیر و رو کنند.

در این شکایت همچنین آمده است که دموکرات‌ها امیدوارند که از این طریق بتوانند چیزی یافته و پس از انتشار عمومی از آن به عنوان ابزاری علیه رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ استفاده کنند.

مکسین واترز، رئیس کمیسیون خدمات مالی مجلس آمریکا و آدام شف، ‌‌‌‌‌رئیس کمیته اطلاعاتی این مجلس که هر دو دموکرات هستند، این شکایت را بی‌اساس ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌خوانده‌اند.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

در روز ۱۵ آوریل دو کمیته مجلس آمریکا به چندین موسسه مالی درخواست دادند تا اطلاعات مالی ترامپ را به آنان تحویل دهند که دو بانک «دویچه‌بانک» و «کپیتال وان» نیز جزو این موسسات بوده‌اند.

واترز در بیانیه‌ای اعلام کرده است؛ استفاده احتمالی رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از نظام مالی آمریکا برای مقاصد نامشروع برای ما بسیار نگران‌کننده و کمیته خدمات مالی مجلس در حال بررسی این موضوع است.