۰ نفر

دموکرات‌ها خواستار انتشار نسخه سانسورنشده گزارش مولر شدند

۳۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۰۳
کد خبر: 347920
دموکرات‌ها خواستار انتشار نسخه سانسورنشده گزارش مولر شدند

تعدادی از نمایندگان مجلس نمایندگان آمریکا خواستار انتشار نسخه بدون سانسور گزارش مولر شدند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا طی درخواستی از «ویلیام بار» دادستان کل خواستند نسخه سانسور نشده گزارش «رابرت مولر» بازرس ویژه و اسنادی که در این گزارش به آن اشاره شده را منتشر کند.

«جری نادلر» نماینده دموکرات ایالت نیویورک که ریاست کمیته قضایی مجلس نمایندگان را برعهده دارد گفت که در حال تعامل با وزارت دادگستری برای دستیابی به شواهد گزارش کامل مولر است.

وی تاکید کرد که نمی‌تواند هیچگونه پیشنهادی که کنگره را در ابهام نگه دارد بپذیرد.

نادلر طی بیانیه‌ای اعلام کرد: تاکنون هیچگونه شواهد واقعی که گزارشگر ویژه ارائه داده را مشاهده نکرده‌ایم. حتی گزارش سانسور شده نیز موارد جدی از اقدامات اشتباه رئیس جمهور ترامپ و نزدیکان وی را نشان می‌دهد. این بر عهده کنگره است تا دامنه کامل سوء رفتار وی را مشخص کرده و درباره گام‌هایی که باید اتخاذ شود تصمیم‌گیری کند.

نادلر از بار خواست تا مدارک را تا پیش از اول ماه مه ارائه دهد. قرار است که بار دوم ماه می در برابر کمیته قضایی مجلس نمایندگان شهادت بدهد.

بار روز پنجشنبه در نامه‌ای به نادلر و «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری خواه کارولینای جنوبی نوشت که این دو به همراه «گروه هشت نفره» مجلس نمایندگان و سنا به همراه رؤسا و اعضای کمیته‌های اطلاعات سنا و مجلس نمایندگان می‌توانند به نسخه کمتر سانسور شده گزارش مولر از هفته آینده دسترسی یابند.

به دنبال انتشار عمومی گزارش مولر در روز پنج شنبه، دموکراتهای کنگره معتقدند که محتوای گزارش برخلاف اظهاراتی است که ویلیام بار پیش از این به اجبار مطرح کرده بود.

مولر در گزارش نهایی خود که با سانسور بخش‌هایی از آن منتشر شد ترامپ و تیم او را به همکاری با روسیه در جریان انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ متهم نکرده است. با وجود این، او به مشخص کردن مواردی از رفتارهای ترامپ پرداخته که می‌تواند مصداق «مانع‌تراشی در اجرای عدالت» در نظر گرفته شود. این اتهام، جزو جرایمی است که کنگره آمریکا می‌تواند بر اساس آن ترامپ را استیضاح کرده و روند برکناری او را کلید بزند.