۰ نفر

ترامپ کنگره را دور زد

۶ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۱۹
کد خبر: 343654
ترامپ کنگره را دور زد

سرپرست وزارت دفاع آمریکا طی نامه‌ای به وزارت امنیت داخلی این کشور، از دستور دولت برای اختصاص یک میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه برای ساخت دیوار در مرز مکزیک خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که دولت این کشور ۱ میلیارد دلار از بودجه این وزارتخانه را برای ساخت دیوار حائل در مرز جنوبی با مکزیک اختصاص داده است.

«پاتریک شاناهان» سرپرست پنتاگون بامداد امروز (سه‌شنبه) گفت که به‌دستور کاخ سفید، یک میلیارد دلار از بودجه وزارت دفاع برای ساخت حدود ۹۱ کیلومتر دیوار در مرز مکزیک هزینه خواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز» شاناهان طی نامه‌ای به «کریستن نیلسن» وزیر امنیت داخلی آمریکا نوشت که پنتاگون از اختیارات لازم برای کمک به فعالیت‌های مبارزه با مواد مخدر نزدیک مرزهای بین‌المللی برخوردار است.

وی همچنین به بخش مهندسی ارتش ایالات متحده، مسئول برنامه‌ریزی و اجرای پروژه ساخت ۹۱ کیلومتر دیوار حائل با ارتفاع ۵.۵ متر، ارتقای جاده‌های مرزی و نصب پروژکتورهای قوی در مناطق خارج از دید مرز آمریکا با مکزیک را تنفیذ کرد.

ساخت دیوار بین آمریکا و مکزیک برای جلوگیری از ورود مهاجران یکی از وعده‌های اصلی ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی در سال ۲۰۱۶ بود. ترامپ در کوران مبارزات انتخاباتی بارها تأکید کرد هزینه ساخت این دیوار را از دولت مکزیک خواهد گرفت. او بعد از ناکامی در تأمین بودجه به این روش از کنگره خواست هزینه آن را تأمین کند.  مجادله کنگره با ترامپ برای تأمین هزینه مربوط به ساخت این دیوار طولانی‌ترین تعطیلی تاریخ دولت فدرال آمریکا را رقم زد.