۰ نفر

مشکل قطع گسترده برق در ونزوئلا رفع شد

۲۴ اسفند ۱۳۹۷، ۲:۱۶
کد خبر: 341808
 مشکل قطع گسترده برق در ونزوئلا رفع شد

مشکل قطع گسترده برق در ونزوئلا که هفته گذشته آغاز شد و در بخش زیادی از شهرهای این کشور مردم در خاموشی مطلق به سر می بردند تا حد زیادی رفع شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آناتولی، پس از رفع مشکل قطع گسترده برق در ونزوئلا که از هفتم مارس تا اواسط هفته جاری ادامه داشت و در بخش زیادی از شهرهای این کشور مردم در خاموشی مطلق به سر می بردند، ادارات دولتی، کارخانه‌ها و مراکز خرید و سیستم متروی کاراکاس فعالیت‌شان را از سرگرفتند.

مدارس و مراکز آموزش و پرورش این کشور که یک روز پس از قطع برق تعطیل شدند، نیز از فردا فعالیت خود را از سر خواهند گرفت.

همچنین برخی از مناطق کاراکاس که در پی قطع برق با مشکل قطع آب رو به رو بودند، نیز به تدریج با آب تامین می‌شوند. با این وجود در برخی از مناطق قطع برق هنوز ادامه دارد.

برخی از بانک‌های این کشور به علت قطع برق طی ساعت های محدود فعال هستند و به شهروندان این کشور خدمت رسانی می کنند.

گفتنی است ونزوئلا که روزهای بحرانی و ناآرامی را سپری می‌کند، طی چند روز اخیر در تاریکی فرو رفته است. نیروگاه آبی سیمون بولیوار که بزرگترین مرکز تامین برق ونزوئلا به شمار می‌رود روز پنجشنبه دچار نقص فنی شده و موجب قطعی برق در 22 ایالت از مجموع 23 ایالت این کشور شد.

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا عصر شنبه گذشته در سخنرانی خود در جمع هوادارنش در کاراکاس، ایالات متحده آمریکا را مقصر قطعی برق در این کشور دانسته و اعلام کرد این کشور با استفاده از فناوری پیشرفته به خطوط انتقال برق حمله سایبری کرده است.