۰ نفر

بیت کوین از سکه افتاد

۱۵ بهمن ۱۳۹۷، ۱۱:۵۹
کد خبر: 333985
بیت کوین از سکه افتاد

سقوط آزاد قیمت ارزهای مجازی باعث بازگشت سرمایه‌گذاران با دارایی های سنتی شده است.

به گزارش راشا تودی، ارزش بیت کوین که محبوب‌ترین ارز مجازی جهان محسوب می‌شود به زیر ۴۰۰۰ دلار رسید که پایین‌ترین قیمت سه هفته اخیر محسوب می‌شود. ارزش سایر ارزهای مجازی نظیر اتریوم و ریپل نیز از ابتدای امسال سقوط شدیدی داشته است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، مدیر عامل مؤسسه وان اک گفت: ریزش قیمت ارزهای مجازی رفتار سرمایه گذاران را تغییر داده است این در حالی است که حتی در زمانی که قیمت بیت کوین در سال ۲۰۱۷ با رسیدن به سطح بالای ۲۰ هزار دلار رکوردشکنی کرد، اشتهای معامله گران به دارایی‌های امن نظیر طلا خیلی تحت تأثیر قرار نگرفت.

برخی از فعالان بازار معتقدند که بیت کوین وارد روند معکوس شده است و کاهش آن ادامه خواهد داشت. به گفته مرون گارسون- مدیر اجرایی " اموله" دوره بیت کوین به سر آمده است. چارلز تورنگرن- مدیرعامل مؤسسه "نوبل الترنیتیو اینوستمنت" نیز گفت جذابیت بیت کوین رو به کاهش است.

سقوط قیمت ارزهای مجازی هم چنین باعث ایجاد شبهه در بین سرمایه گذاران در خصوص توانایی ارزهای مجازی در حفظ ارزش دارایی‌ها شده است. کاهش ارزش بیت کوین در شرایطی رخ داده است که این روزها ارزش دلار به ۱۳۰۰ دلار رسیده است که بالاترین سطح هفت ماه اخیر این فلز گرانبها محسوب می‌شود.

مؤسسه "فین اکسپرتیزا" بیت کوین را فاجعه‌بارترین سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۸ معرفی کرده است. به گفته این مؤسسه بیشترین ارزش فلزات گرانبها در سال گذشته متعلق به پالادیوم بوده است در حالی که ارزش بیت کوین در سال ۲۰۱۸ سقوط ۷۱ درصدی را تجربه کرده است.