۰ نفر

پیشنهاد مسکو به کره‌شمالی برای ساخت نیروگاه

۱۰ بهمن ۱۳۹۷، ۱۲:۲۹
کد خبر: 332896
پیشنهاد مسکو به کره‌شمالی برای ساخت نیروگاه

یک روزنامه آمریکایی گزارش داد، روسیه در قالب پیشنهادی محرمانه به کره شمالی، برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در این کشور اعلام آمادگی کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، روسیه در زمینه ساخت نیروگاه هسته‌ای، پیشنهادی محرمانه به کره‌شمالی داده‌ است.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» با اعلام این خبر به نقل از مقامات آمریکایی مطلع نوشت، پاییز گذشته در راستای حل اختلافات در زمینه برنامه هسته‌ای کره‌شمالی میان پیونگ‌یانگ و دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا، مقامات روسی پیشنهاد محرمانه‌ای را به کره شمالی در زمینه ساخت نیروگاه هسته‌ای داده‌اند.

بر این اساس، روسیه در برابر اینکه کره‌شمالی تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک خود را نابود کند، به این کشور پیشنهاد ساخت نیروگاه هسته‌ای داده است.

واشنگتن پست نوشت، مقامات اطلاعاتی آمریکا اواخر سال 2018 از این پیشنهاد روس‌ها مطلع شده‌اند. مشخص نیست که ترامپ چه واکنشی به این پیشنهاد خواهد داشت. وی ماه‌ها رویکرد غیرمعمول در زمینه مذاکرات (با کره شمالی) داشته است و به نظر می‌رسد که نزدیکانش با نهایی شدن هر توافق که روسیه در آن نقش کلیدی داشته باشد، مخالف باشند.

«الکساندر ماتزگورا» سفیر روسیه در کره شمالی به این خبر روزنامه آمریکایی واکنش نشان داد و به خبرگزاری «تاس» گفت: «مسکو هرگز در ازای از بین رفتن تسلیحات هسته‌ای پیونگ‌یانگ،  پیشنهادی مبنی بر ساخت نیروگاه هسته‌ای به مقامات کره‌شمالی نداده است.»

وی در ادامه گفت: «روسیه و یا آنطور که آنها مدعی شده‌اند، پیشنهادی  برای ساخت نیروگاه هسته‌ای در کره‌شمالی مطرح نکرده است. هر کسی که در این مورد اطلاع دارد می‌داند که چنین چیزی احمقانه است.»

هزینه بسیار بالا از دلایلی است که این دیپلمات روس برای منطقی نبودن اجرای چنین پروژه‌ای به آن اشاره کرده است.