۰ نفر

براساس یک نظر سنجی،

اکثریت مردم آمریکا ترامپ را مسئول تعطیلی فدرال می‌دانند

۷ دی ۱۳۹۷، ۹:۴۸
کد خبر: 325074
اکثریت مردم آمریکا ترامپ را مسئول تعطیلی فدرال می‌دانند

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که اکثر مردم آمریکا رئیس جمهور این کشور را بیش از دموکراتهای کنگره برای تعطیلی دولت فدرال آمریکا مسئول و مقصر می دانند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، نتایج یک نظرسنجی جدید که روز پنج شنبه توسط خبرگزاری رویترز منتشر شد، نشان می دهد که اکثر مردم آمریکا «دونالد ترامپ» را بیش از اعضای دموکرات کنگره، در تعطیلی دولت فدرال مسئول و مقصر می دانند.

طبق نتایج این نظرسنجی که در روزهای ۲۱ تا ۲۵ دسامبر انجام شد؛ ۴۷ درصد از پاسخ دهندگان ترامپ را مسئول این تعطیلی دانستند؛ در حالی که ۳۳ درصد از پاسخ دهندگان انگشت اتهام را به سوی اعضای دموکرات کنگره نشانه گرفتند. از سوی دیگر، ۷ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی نیز جمهوریخواهان کنگره را عامل این تعطیلی می دانند.

تنها ۳۵ درصد از شرکت کنندگان در این نظر سنجی از اختصاص بودجه به ساخت دیوار مرزی دحمایت کردند. و ۲۵ درصد از این افراد نیز اعلام کردند که از تعطیلی دولت فدرال بر سر این موضوع حمایت می کنند.

گفتنی است که به دنبال عدم توافق اعضای دموکرات کنگره با تخصیص بودجه ۶ میلیارد دلاری به ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، بخش هایی از دولت فدرال آمریکا تعطیل شده است.