۰ نفر

پرداخت دومین کمک 1میلیارد دلاری عربستان به پاکستان

۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۶:۰۷
کد خبر: 321849
پرداخت دومین کمک 1میلیارد دلاری عربستان به پاکستان

تلویزیون جیو پاکستان در خبری به نقل از منابع آگاه در وزارت امور اقتصادی این کشور اعلام کرد که دومین بخش کمک عربستان سعودی به دولت اسلام آباد به مبلغ یک میلیارد دلار، امروز به حساب بانک مرکزی این کشور واریز شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از  ایرنا، تلویزیون جیو پاکستان از یک منبع اگاه اعلام کرد که قسط سوم کمک عربستان سعودی به پاکستان، اواسط ماه ژانویه سال 2019 میلادی به پاکستان پرداخت می شود.

بانک مرکزی پاکستان (SBP 28 )آبانماه امسال در خبری اعلام کرد که دولت اسلام آباد، بخش نخست کمک مالی عربستان سعودی را به مبلغ یک میلیارد دلار دریافت کرده است.

براساس اطلاعیه بانک مرکزی پاکستان، ذخایر ارزی این کشور طی ماه های گذشته کاهش شدید یافته بود و تا نهم نوامبر 2018 به پایین ترین رقم چهار سال و نیم گذشته یعنی 7.48 میلیارد دلار رسید.

 در سفر اخیر «عمران خان» به عربستان سعودی، توافق شد که ریاض مبلغ سه میلیارد دلار به عنوان کمک مالی به اسلام آباد پرداخت کند.

دولت عمران خان امیدوار است که با دریافت این حمایت مالی، نه تنها ذخایر ارزی خارجی کشورش را افزایش دهد، بلکه وابستگی کشور به دریافت وام از صندوق بین المللی پول نیز کاهش یابد.

دولت پاکستان اعلام کرده است درقبال کمک های مالی عربستان سعودی، اسلام آباد هیچ وعده ای به ریاض برای همکاری های فرامرزی با عربستان نداده است.

وزیر امور خارجه پاکستان اوایل ماه جاری در مجلس نمایندگان این کشور گفت: ما درقبال کمک های دریافتی از عربستان هیچ قولی نداده ایم و چیزی برای پنهان کردن نداریم. این کمک ها بدون هیچ پیش شرطی اعطا شده اند.

عمران خان 22 اکتبر (30 مهر) سال جاری به عربستان سفر کرد و به گزارش خبرگزاری ها ، هدف از این سفر یک روزه جلب توجه مقامات عربستان برای دریافت کمک های مالی بود.

دولت پاکستان در سال مالی جاری با کمبود 12 میلیارد دلاری مالی روبروست که باید به نحوی آن را جبران کند از جمله درخواست های دولت پاکستان به عربستان سعودی خرید نفت خام با پرداخت طولانی مدت به این کشور بود که به گفته منابع موثق دولتی عربستان برای آن شرایطی را تعیین کرده اند.