۰ نفر

بدهی عمومی آمریکا به ۲۲تریلیون دلار رسید

۲۳ آذر ۱۳۹۷، ۱۵:۱۷
کد خبر: 321840
بدهی عمومی آمریکا به ۲۲تریلیون دلار رسید

آمارهای ارائه شده از سوی خزانه آمریکا نشان می‌دهد بدهی عمومی این کشور ماه آینده میلادی از مرز 22 تریلیون دلار عبور خواهد کرد؛ رئیس کل اسبق بانک مرکزی آمریکا نسبت به این مساله ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش راشاتودی، آمارهای رسمی نشان می‌دهد طی 11 سال گذشته بدهی عمومی آمریکا 11.2 تریلیون دلار افزایش یافته است که این بدان معناست که کاخ سفید به طور متوسط سالانه یک تریلیون دلار به بدهی عمومی این کشور در 10 سال گذشته اضافه کرده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، بر اساس آخرین آمارهای ارئه شده از سوی وزارت خرانه‌داری آمریکا بدهی عمومی آمریکا هم اکنون به 21.85 تریلیون دلار رسیده و با روند کنونی ماه آینده میلادی از مرز22 تریلیون دلار عبور خواهد کرد.

بدهی عمومی آمریکا از سال جاری میلادی  1.36 تریلیون دلار افزایش معادل 6.6 درصد افزایش یافته و از زمان روی کار آمدن ترامپ 1.9 تریلیون دلار بالا رفته است که معادل کل تولید ناخالص داخلی کشوری مانند برزیل است.

سرعت افزایش بدهی عمومی در آمریکا به قدری افزایش یافته که در بالاترین میزان از سال 2012 قرار گرفته و شخصیت‌های اقتصادی بین‌المللی نسبت به احتمال ورود این کشور به بحران مالی هشدار می‌دهند.

جنت یلن رئیس کل پیشین بانک مرکزی آمریکا می‌گوید: من فکر می‌کنم شرایط بهبود پیدا کرده است اما در عین حال شکاف‌های بسیار بزرگی در سیستم ایجاد شده و ابزارهای موجود برای مقابله با مشکلات روزافزون در آمریکا توانمند نیستند.

به اعتقاد یلن ارائه برخی وام‌ها در آمریکا محل نگرانی است.

 وی معتقد است مقامات آمریکایی باید برای مقابله با مشکلات ناشی از این وام‌ها نه در سیستم بلکه در خود بانک‌ها اقدام کنند.

یلن می‌گوید من مطمئن نیستم که ما آنطور که باید در حال کار برای حل این مشکلات باشیم و بنابراین این شکاف‌ها باقی خواهند ماند ومن نگران هستم که ما دوباره وارد یک بحران اقتصادی بزرگ شویم.