۰ نفر

مجلس نمایندگان آمریکا روابط با ریاض را مورد بازنگری قرار می‌دهد

۱۹ آذر ۱۳۹۷، ۲۱:۴۰
کد خبر: 321003
مجلس نمایندگان آمریکا روابط با ریاض را مورد بازنگری قرار می‌دهد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از مدیر ارتباطات اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نوشت که به زودی جلسات استماعی برای بازنگری اساسی در سیاست‌های کاخ سفید در قبال ریاض برگزار می‌شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، با افزایش ابعاد پرونده قتل روزنامه‌نگار منتقد سعودی در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد روابط واشنگتن با ریاض را مورد بازنگری اساسی قرار دهد.

«تیم مولوی» مدیر ارتباطات اعضای دموکرات کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا به روزنامه «واشنگتن‌پست» گفت: «کمیته امور خارجی (به زودی) بازنگری اساسی در سیاست آمریکا در قبال عربستان سعودی انجام می‌دهد که شامل پشت‌پرده واکنش دولت (کاخ سفید) به قتل خاشقچی نیز می‌شود».

بر این اساس، وی با بیان اینکه هنوز جلسه استماع ویژه‌ای برای این موضوع در نظر گرفته نشده، تاکید کرد: «از هیچ گزینه‌ای صرف نظر نمی‌کنیم».

واشنگتن‌پست در این باره می‌نویسد که در مسیر تحقیقات، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا شاید خواستار جلسات استماع علنی و احضار اسناد مرتبط با منافع و عواید مالی «دونالد ترامپ»‌ رئیس‌جمهور این کشور از روابط با خاندان آل سعود شود.

همچنین ارتباطات تجاری «جرد کوشنر» داماد ترامپ با ریاض و اینکه چرا علی‌رغم گزارش‌های متعدد مبنی بر اینکه کوشنر توسط دولت‌های خارجی فریب خورده، بازهم به نقش حیاتی خود در سیاست خارجی آمریکا ادامه داد، در این گزارش مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

روزنامه «نیویورک تایمز» دو روز پیش افشا کرده بود که کوشنر حتی پس از قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد سعودی، روابط شخصی خود را با «محمد بن‌سلمان» ولی‌عهد سعودی حفظ کرده است.