۰ نفر

برنامه دولت ژاپن برای حفظ مناطق روستایی

۱۷ آذر ۱۳۹۷، ۱۷:۱۸
کد خبر: 320383
برنامه دولت ژاپن برای حفظ مناطق روستایی

دولت ژاپن به عنوان بخشی از برنامه جدید خود برای کاهش تعداد خانه‌های خالی، به زوج‌های جوانی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند منزل رایگان می‌دهد.

به گزارش اکونومیک نیوز، دولت ژاپن قصد دارد تقریبا ۸.۲ میلیون خانه رها شده را که به خانه‌های «ارواح» یا "akiya" مشهور هستند به خانه‌های مسکونی تبدیل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، در این برنامه، متقاضیان باید کمتر از ۴۳ سال سن و حداقل یک فرزند با سن کمتر از ۱۸ سال داشته باشند تا واجد شرایط شناخته شوند. این برنامه همچنین مستلزم آن است که ساکنان جدید خانه‌ها به طور دائم در حومه شهرها باقی بمانند.

این برنامه دولت برای حفظ برخی از روستاها ارائه شده است. تحلیلگران بر این باورند که تا سال ۲۰۳۳ حدود ۳۰ درصد از خانه‌ها در ژاپن خالی خواهند شد و نزدیک به ۹۰۰ شهر و روستا در سراسر این کشور تا سال ۲۰۴۰ از بین خواهند رفت.

کاهش جمعیت و مهاجرت جوانان به شهرها، باعث شده میلیون‌ها خانه در بخش‌های روستایی ژاپن خالی بمانند و به گزارش انجمن سیاست‌های ژاپن  در سال ۲۰۱۳، ۶۱ میلیون خانه برای ۵۲ میلیون خانوار وجود دارد.

پیش‌بینی می‌شود این مشکل طی سال‌های آینده شدیدتر شود و طبق گفته موسسه ملی جمعیت و تامین اجتماعی ژاپن، جمعیت این کشور تا سال ۲۰۶۵ از ۱۲۷ میلیون نفر به ۸۸ میلیون نفر کاهش می‌یابد و در نتیجه میلیون‌ها خانه خالی خواهند شد.