۰ نفر

واکنش ایران به دو رخداد منطقه‌ای

۲۲ آبان ۱۳۹۷، ۱:۴۷
کد خبر: 314462

واکنش ایران به دو رخداد منطقه‌ای

سخنگوی وزارت امور خارجه در دو موضع‌گیری جداگانه، انفجار انتحاری امروز در کابل و همچنین ترور یکی از رهبران مقاومت اسلامی فلسطین توسط عوامل رژیم صهیونیستی را محکوم کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، بهرام قاسمی دوشنبه شب ضمن محکوم کردن انفجار انتحاری امروز در کابل که ده‌ها کشته و مجروح برجای گذاشت، با دولت و ملت افغانستان و خانواده قربانیان این جنایت ابراز همدردی کرد.

وی  گفت: افغانستان با اراده، حفظ وحدت و امید به آینده قطعا می‌تواند شاهد پاکسازی تروریسم و عناصر تروریستی از این کشور باشد که تحقق آن، نقش مهمی در امنیت منطقه‌ای و جهانی دارد. از این‌رو تمام کشورها و جامعه جهانی باید در این راه با دولت افعانستان همکاری کنند. دولت و ملت ایران همیشه در این مسیر و تا بازگشت ثبات، امنیت و آرامش در کنار دولت و ملت افغانستان خواهند ایستاد.

سخنگوی وزارت خارجه همچنین در موضع‌گیری دیگری با اشاره به ترور یکی از فرماندهان مقاومت اسلامی فلسطین و شهادت جمعی دیگر از مبارزان فلسطینی توسط نظامیان رژیم صهیونیستی در غزه، ضمن محکوم کردن این جنایات، رژیم صهیونیستی را تجسم عینی تروریسم دولتی در منطقه توصیف کرد و افزود: سریال ترور و جنایت و تجاوز رژیم اشغالگر قدس با حمایت و تشویق دولت آمریکا و سکوت و همراهی برخی از کشورهای منطقه همچنان ادمه دارد.

سخنگوی وزارت خارجه خواستار مداخله فوری مجامع بین‌المللی برای توقف ماشین جنگی و ترور رژیم صهیونیستی شد.