۰ نفر

ترامپ باز هم از واژه خشونت سیاسی استفاده کرد

۴ آبان ۱۳۹۷، ۲۲:۳۴
کد خبر: 310524
ترامپ باز هم از واژه خشونت سیاسی استفاده کرد

رئیس جمهوری آمریکا با افتخار از دستگیری یک مظنون ارسال بسته‌های مشکوک پستی به منتقدان خود، بار دیگر از واژه خشونت سیاسی برای این مساله استفاده کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، دونالد ترامپ روز جمعه که در جمع تعدادی سیاه پوست جوان سخن می گفت، افزود: افتخار دارم بگویم نیروهای امنیتی، متهم را بازداشت کردند و آنها کار فوق العاده ای انجام دادند.

وی همچون حادثه شارلوتزویل و تیراندازی در مدارس به این جمله اکتفا کرد که این اقدامات وحشت آفرین جایگاهی در کشور ما ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا با تکرار سخن دو روز گذشته خود که عاملان ارسال این بسته های مشکوک باید به دست عدالت سپرده شوند، ادامه داد: ما نباید اجازه دهیم خشونت سیاسی در آمریکا ریشه بگیرد و به عنوان رئیس جمهوری اجازه چنین اتفاقی را نمی دهم.

اطلاق کلمه خشونت سیاسی که ترامپ پیش از دستگیری مظنون این اقدام هم به کار برده بود، در حالی است که اگر یک مسلمان یا تبعه خارجی در این ماجرا دخالت داشت به سرعت واژه تروریستی استفاده می شد.

هرچند مشخص نیست که چرا ترامپ از ابتدا هم این مساله را یک خشونت و تهدید سیاسی نامیده بود.

پلیس فدرال آمریکا ساعتی پیش از دستگیری مظنون مرتبط با این بسته های پستی خبر داد و منابع خبری او را از او به نام سزار سایوک 56 ساله یاد کردند که برای انتخابات 2018 در زمره حامیان جمهوریخواهان ثبت نام کرده بوده است.

گفته می شود در خودروی ون سایوک، عکس های ترامپ چسبانده شده بوده است.

با ارسال آخرین بسته پستی به کامالا هریس سناتور کالیفرنیا، تعداد این بسته ها در روز جمعه به 13 فقره رسید.

برخی از این بسته ها برای باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین آمریکا، هیلاری کلینتون رقیب انتخاباتی ترامپ، جان برنان رئیس پیشین سیا و منتقد سرسخت ترامپ، جیمز کلپر مدیر اطلاعات ملی دوره اوباما، جو بایدن معاون اول اوباما و برخی سناتورها و هنرپیشه ها ارسال شده بود.

شبکه خبری سی ان ان هم جزو هدف یکی از بسته ها بوده است.

مقامات دمکرات، نفرت پراکنی ترامپ را عامل این رفتارها دانسته اند اما رئیس جمهوری آمریکا با تکرار اظهارات نزدیک به دو سال خود، رسانه ها را به دلیل انتشار خبر جعلی متهم کرده است.