۰ نفر

عواقب جنگ تجاری با چین در آمریکا نمایان شد

۲ آبان ۱۳۹۷، ۱۶:۴۲
کد خبر: 310022
عواقب جنگ تجاری با چین در آمریکا نمایان شد

پس از آنکه ابتدای سال جاری شرکت‌های آمریکایی شاهد رشد قابل توجه درآمد خود بودند اما اخیرا روند رشد درآمد آنها سرعت خود را از دست داده است.

به گزارش رویترز، طی هفته‌ها و ماه‌های گذشته روند رشد درآمد شرکت‌های آمریکایی نسبت به ابتدای سال کاهش قابل توجهی را تجربه کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، درواقع شرکت‌های بزرگ آمریکایی از کاتر پیلار گرفته تا فورد، در معرض عواقب جنگ تجاری کاخ سفید با چین قرار گرفته و عملا تأثیرات آن در اقتصاد آمریکا در حال نمایان شدن است.

بنا به آمارهای ارائه‌شده از سوی مؤسسه ری‌سینیتیو، درآمد شرکت‌های آمریکایی همچنان در شرایط قابل قبولی قرار دارد اما نسبت به شش ماه نخست سال جاری تقریبا نصف شده است.

از یک طرف بالا رفتن نرخ بهره در آمریکا، خرید اوراق قرضه را جذاب‌تر کرده و از طرف دیگر کاهش درآمد شرکت‌ها در حال سوق دادن سهامداران به سمت فروش سهم‌های خود است.

تلی لگر، کارشناس موسسه اوپن هیمر فاندز، می‌گوید: عواقب مناقشات تجاری در حال آمدن به آمریکاست و آنها بنیاد‌های بازار را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

وی گفت: به لطف تقابل تعرفه‌ای آمریکا با دیگر کشورها، ما با موانعی نظیر افزایش ارزش دلار، بالا رفتن قیمت نفت و بالا رفتن نرخ بهره بانکی روبرو شده‌ایم.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا پیشتر وعده بهبود شاخص‌های بازار سهام در‌ آمریکا را داده بود اما دو  هفته مانده به برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره آمریکا، شرایط نامساعدی در بورس آمریکا رقم خورده است.

شرکت کاتر پیلار بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین آلات راهسازی و ساختمان‌سازی ساعات اولیه امروز و پیش از باز شدن بورس آمریکا اعلام کرد: اعمال تعرفه توسط کاخ سفید بر واردات فولاد، ۴۰ میلیون دلار در سه ماهه سوم سال جاری برای این شرکت آب خورده است.

این گزارش باعث شد تا سهام کاتر پیلار در بورس آمریکا حدود یک درصد کاهش یابد.