۰ نفر

رویترز مدعی شد؛

توافق محرمانه عربستان-روسیه برای تولید نفت بیشتر

۱۱ مهر ۱۳۹۷، ۲۳:۰۸
کد خبر: 304968
توافق محرمانه عربستان-روسیه برای تولید نفت بیشتر

یک خبرگزاری انگلیسی مدعی شده عربستان و روسیه در ماه سپتامبر برای افزایش تولید نفت توافقی محرمانه داشته‌اند.

رویترز به نقل از چهار منبع نزدیک به این طرح مسکو-ریاض نوشته است: روسیه و عربستان سعودی در ماه سپتامبر توافقی محرمانه برای افزایش تولید نفت به منظور کاهش قیمت آن انجام داده اند. به ادعای رویترز این دو کشور پیش از نشستی که در الجزایر با دیگر تولید کنندگان نفت برگزار شد، توافق خود را به آمریکا اعلام کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، منابع فوق اعلام کردند خالد الفالح و الکساندر نوواک وزرای انرژی سعودی و روسیه در سلسله نشست های خود با افزایش تولید نفت از ماه سپتامبر تا دسامبر موافقت کردند.

یک منبع اعلام کرد روس‌ها و سعودی‌ها با افزایش بی سر و صدای تولید نفت در بازار به گونه ای که واکنش به اظهارات ترامپ برای تولید بیشتر نفت نباشد، موافقت کردند.

وزیر انرژی سعودی به ریک پری همتای آمریکایی خود گفته بود اگر خریداران تقاضای نفت بیشتری کنند عربستان تولید خود را افزایش خواهد داد.

به نوشته رویترز، عربستان و روسیه امیدوار بودند جمعا افزایش 500 هزار بشکه در روز را در نشست وزرای نفت در اواخر سپتامبر که در الجزایر برگزار شد، اعلام کنند. اما با مخالفت برخی اعضای اوپک از جمله ایران، آنها تصمیم گرفتند هر گونه تصمیم رسمی در این باره را تا نشست بعدی اوپک در ماه دسامبر به تعویق بیاندازند.

رئیس جمهور روسیه امروز گفت در مورد این که بهای نفت خام در حال حاضر بسیار بالاست حق با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی اوست.