۰ نفر

روسیه: جامعه جهانی از مواضع واشنگتن درباره قدس و برخورد با ایران حمایت نمی‌کند

۱۵ شهریور ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵
کد خبر: 298452
روسیه: جامعه جهانی از مواضع واشنگتن درباره قدس و برخورد با ایران حمایت نمی‌کند

رئیس کمیته امور بین‌الملل سنای روسیه با ابراز نگرانی از اقدامات دولت دونالد ترامپ در منطقه خاورمیانه، تاکید کرد که جامعه جهانی از مواضع واشنگتن درباره قدس و در برخورد با ایران، حمایت نمی‌کند.

به گزارش «تاس»، "کنستانتین کاساچوف" رئیس کمیته امور بین‌الملل شورای فدراسیون (سنای) روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو بشدت نگران اقدامات دولت آمریکا در منطقه خاورمیانه هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم کاساچوف روز چهارشنبه در دیدار با "حنان عشراوی" عضو کمیته اجرایی سازمان آزادیبخش فلسطین، در مسکو گفت: «اقدامات دولت کنونی آمریکا  و در دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ به شدت موجب نگرانی است. همه از تصمیم واشنگتن درباره به رسمیت شناختن شهر قدس بعنوان پایتخت اسرائیل آگاه هستند که کاملا با تمامی توافقات صورت گرفته در این زمینه در سطح سازمان ملل و در چارچوب گروه چهارجانبه خاورمیانه و همچنین توافقات دوجانبه مغایرت دارد.»

این سناتور روس با یادآوری اینکه از دید مقامات این کشور تصمیم آمریکا درباره شهر قدس هیچ پایه و اساس حقوقی ندارد، افزود: «بر اساس مواضع دولت روسیه، قدس شرقی بدون هیچ تردیدی، پایتخت دولت فلسطین است و ما منطقه غربی قدس را پایتخت اسرائیل می دانیم.»

کاساچوف تأکید کرد که روسیه طرح‌های دولت آمریکا درباره برخی ابتکارعمل‌های جدید مربوط به حل و فصل مناقشه فلسطین-اسرائیل و طرح به اصطلاح "معامله بزرگ" را با دقت زیر نظر دارد.

این مقام پارلمانی افزود: «البته هیچ اعتمادی به این ابتکارعمل‌ها وجود ندارد و بر اساس اطلاعات رسیده می توان متوجه شد که آمریکایی‌ها به حمایت یکجانبه و آشکار خود از اصلی‌ترین متحدشان در منطقه، یعنی اسرائیل، ادامه می‌دهند و تلاش می کنند تا اوضاع منطقه به نحوی پیش برود که وضعیت برای اصلی‌ترین دشمن‌شان در منطقه، یعنی ایران، دشوار شود. در حالیکه این تمایلات آمریکا، مانند مواضعشان درباره شهر قدس، از سوی جامعه بین الملل مورد حمایت قرار ندارد.»