۰ نفر

انبار سلاح‌های تولید آمریکا و اسراییل در سوریه کشف شد

۱۴ شهریور ۱۳۹۷، ۲۳:۴۳
کد خبر: 298312
 انبار سلاح‌های تولید آمریکا و اسراییل در سوریه کشف شد

نیروهای ارتش سوریه در جریان پاکسازی روستاهای اطراف قنیطره واقع در جنوب این کشور، مقادیر زیادی سلاح و تجهیزات پزشکی تولید آمریکا و رژیم صهیونیستی کشف و ضبط کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، در میان سلاح ها و تجهیزات، موشک های آمریکایی از نوع 'تاو'، راکت انداز اسرائیلی، اسلحه های تک تیرانداز و سایر تجهیزات متعلق به گروه موسوم به 'کلاه سفیدها' از جمله خون مصنوعی در مناطق 'الرفید' و 'البریقه' در قنیطره کشف شد.

این دو روستا نزدیک به جولان اشغالی است و ارتش سوریه همچنان در حال پاکسازی مناطق آزاد شده دیگر در استان قنیطره است.

پیشتر نیز سلاح ها و مهمات ساخت آمریکا و اسرائیل متعلق به تروریست ها در مناطق مختلف سوریه از جمله استانهای ریف دمشق، درعا و قنیطره توسط نیروهای ارتش سوری کشف و ضبط شده بود.

این سلاح‌ها متعلق به تروریست‌های داعش و تحریرالشام است که پیشتر کنترل این مناطق در سوریه را به دست داشتند.

ارتش و نیروهای مسلح سوریه چهار مرداد ماه طی توافقی پس از بیرون راندن تروریست ها، توانستند وارد شهر قنیطره شوند و آن را به طور کامل به دست بگیرند.

استان قنیطره با مساحتی بالغ بر یکهزار و 861 کیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر 100 هزار نفر، از کوچک‌ ترین استان‌های سوریه به شمار می رود، اما این استان جنوبی سوریه به لحاظ آن که بخشی از بلندی‌های جولان و به تبع آن خط مستقیم تماس با ارتش رژیم صهیونیستی است، یکی از مهمترین استان‌های سوریه است.