۰ نفر

اتحادیه اروپا تحریم‌های سوریه را یک سال تمدید کرد

۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۳:۲۴
کد خبر: 274762
اتحادیه اروپا تحریم‌های سوریه را یک سال تمدید کرد

اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌های سوریه را یک سال دیگر تمدید می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، اتحادیه اروپا اعلام کرد که تحریم‌ها علیه دولت سوریه را به مدت یک سال تمدید می‌کند.

بنابر گزارش وبگاه شورای اروپا، این شورا تحریم‌ها علیه دولت سوریه را تا اول ژوئن سال ۲۰۱۹ تمدید کرد. اروپا اعلام کرده است که این تصمیم را در راستای راهبرد اروپا و با توجه به تداوم سرکوب غیرنظامیان در سوریه  علیه دولت این کشور و حامیانش گرفته است.

شورای اروپا همچنین فهرستی از اطلاعاتی که در آن نام اشخاص و نهادهای تحریم شده آمده است را به روز کرده است. به این ترتیب نام ۲ نفر که مرده‌اند از این فهرست حذف شده است. در فهرست کنونی نام ۲۵۹ تن و ۶۷ نهاد که شامل ممنوعیت سفر و مسدود شدن دارایی‌ها می‌شوند، آمده است. افرادی که به تازگی به این فهرست اضافه شده‌اند، متهم به دست داشتن در به کار گیری سلاح شیمیایی هستند. به این ترتیب ۴ نفر در ۱۹ مارس سال جاری میلادی به این فهرست اضافه شده‌اند.

تحریم نفتی، تحریم‌ در زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های خاص و مسدود شدن دارایی‌های افراد در اروپا، محدودیت در زمینه صادرات مربوط به تجهیزات و فن‌آوری که می‌تواند برای سرکوب داخلی و یا نظارت بر ارتباطات اینترنتی و تلفنی به کار رود از جمله مواردی هستند که اتحادیه اروپا، سوریه را تحریم کرده است.

اروپا اعلام کرده است که همچنان به تحقق راهکار پایدار و قابل اعتماد در زمینه حل بحران سوریه بر اساس قطعنامه ۲۲۵۴ شورای امنیت سازمان ملل و کنوانسیون ۲۰۱۲ ژنو متعهد است و معتقد است که این بحران راهکار نظامی ندارد.