۰ نفر

آمریکا: بازگشت تحریم های ایران قیمت نفت را بالا نمی برد

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۴:۳۵
کد خبر: 270321
آمریکا: بازگشت تحریم های ایران قیمت نفت را بالا نمی برد

وزیر خزانه داری آمریکا گفت، وی انتظار ندارد بعد از آنکه تشدید تحریم ها به تولید نفت ایران آسیب زد، قیمت نفت رشد قابل توجهی داشته باشد، زیرا برخی کشورها مایلند برای جبران کمبود به وجود آمده، تولیدشان را افزایش دهند.

به گزارش رویترز، استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت، وی انتظار ندارد بعد از آنکه تشدید تحریم ها به تولید نفت ایران آسیب زد، قیمت نفت رشد قابل توجهی داشته باشد، زیرا برخی کشورها مایلند برای جبران کمبود به وجود آمده، تولید نفت خود را افزایش دهند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، منوچین از اشاره به نام این کشورها خودداری کرد، اما اظهار داشت که مذاکراتی «با طرف های مختلفی که مایل به افزایش عرضه خود جهت جبران این (کمبود عرضه) هستند صورت گرفته است.» بنابراین من انتظار ندارم که قیمت نفت بالاتر از این برود. موضوع قبلا تا حدی تاثیر خود را بر قیمت های بازار نفت گذاشته است.»

امروز یک مقام وزارت انرژی عربستان از آمادگی این کشور برای پر کردن جای خالی نفت ایران در بازار خبر داده است.

وزیر خزانه داری آمریکا همچنین گفت، مجوزهای صادر شده برای شرکت های بوئینگ و ایرباس برای فروش هواپیما و قطعات هواپیما به ایران در نتیجه بازگشت تحریم ها لغو خواهد شد. «بر اساس توافق اولیه، معافیت هایی برای هواپیماهای مسافری، قطعات هواپیما و خدمات مرتبط وجود داشته و مجوزهای موجود لغو خواهند شد.»