۰ نفر

نخست‌وزیر روسیه:

اوباما بیاید و پیشرفت اقتصادی روسیه را ببیند

۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۸:۴۹
کد خبر: 267883
اوباما بیاید و پیشرفت اقتصادی روسیه را ببیند

نخست‌وزیر روسیه در پاسخ به اظهارات سال ۲۰۱۵ رئیس‌جمهور پیشین آمریکا از اوباما دعوت کرد با سفر به مسکو شاهد مقاومت اقتصادی این کشور در برابر تحریم‌ها و رشد اقتصادی روسیه باشد.

به گزارش راشاتودی، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر روسیه از اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، دعوت کرده است تا با سفر به مسکو با چشم خود شاهد مقاومت اقتصادی و بازگشت رشد به اقتصاد روسیه باشد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، اوباما در سال ۲۰۱۵ گفته بود در پی اعمال تحریم‌های غرب علیه روسیه اقتصاد این کشور منزوی شده و آسیب دیده است.

مدودف طی مصاحبه‌ای گفت: بگذارید اوباما بیاید و آسیبی که گفته بود را مشاهده کند. سال گذشته میلادی اقتصاد روسیه رشد ۱.۵ درصدی را تجربه کرد و بخش صنعت این کشور در سه ماهه نخست سال جاری ۲ درصد رشد داشته است. تراز تجاری روسیه نیز رشد مشابهی را تجربه کرده است.

وی تأکید کرد: بخش کشاورزی روسیه نیز ۲.۵ درصد رشد کرده  و آمارهای اقتصادی این کشور بسیار خوب است.

نخست‌وزیر روسیه با اشاره به نرخ پایین بیکاری در روسیه گفت: هم‌اکنون نرخ بیکاری به پایین‌ترین حد خود در روسیه رسیده و به کمتر از ۵ درصد کاهش یافته که این رقم  بی‌سابقه است.

مدودف تأکید کرد: تحریم‌های آمریکا علیه روسیه یک راه کثیف و ناعادلانه برای رقابت با مسکو بوده است. 

وی گفت: این یک بی‌احترامی بزرگ است، درواقع این اقدام آمریکا یک رویارویی غیررقابتی علیه شرکت‌های روسی است.

نخست‌وزیر روسیه گفت: برخی شرکت‌های روسی نظیر شرکت روس‌آل در جایگاه نخست درجهان قرار دارند.

مدودف ادامه داد: آمریکایی‌ها در حال حمایت از بازارهای خود هستند و آن را حمایت‌گرایی نامیده‌اند، آنها در حال مبارزه با چینی‌ها،‌ اروپایی ها و ما هستند و می‌گویند شرکت‌های روسیه درست رفتار نمی‌کنند.