۰ نفر

روسیه در قطب شمال رزمایش ضد تروریستی برگزار کرد

۲۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۸:۵۸
کد خبر: 264046
روسیه در قطب شمال رزمایش ضد تروریستی برگزار کرد

گارد ملی روسیه برای نخستین بار در قطب شمال رزمایش ضدتروریستی برگزار کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، شبکه تلویزیونی روسیه 24 روز جمعه گفت، این رزمایش با فرماندهی ژنرال «ویکتور زولوتوف» فرمانده گارد ملی روسیه در حال برگزاری است و واحدهای هوابرد این گارد با هواپیما در فرانتس ژوزف (منطقه مجاور قطبی روسیه) فرود آمده اند.

در جریان این رزمایش که گفته شده از سه روز پیش در جریان است، گروه های نیروی ویژه واکنش سریع روسیه محافظت از مراکز مهم از جمله تاسیسات ویژه دریایی و کشتی ها و نیز دفاع از آنها در برابر پهپادهای تروریستی را تمرین می کنند.

گروه های ویژه واکنش سریع همچنین در محل هایی که دشمن فرضی حضور دارد، فرود آمدند و مقابله با تروریست ها در شرایط قطبی را تمرین کردند.

قطب شمال بستری غنی از منابع انرژی همچون نفت، گاز و مواد معدنی است که برای پنج کشور مجاور آن و بیش از همه روسیه و آمریکا عرصه رقابت شده است و هر دو کشور مدت هاست راهبرد تسلط خود بر این سرزمین یخ زده را دنبال می کنند.

روسیه، آمریکا، کانادا، نروژ و دانمارک کشورهای همجوار قطب شمال، برای دستیابی به ذخایر قطبی و تسلط بر آب های پیرامونی آن در یک دهه اخیر رقابت سختی داشته اند.

مسکو در چهار سال اخیر برای مستحکم کردن جای پای خود در قطب شمال، در این منطقه پایگاه نظامی تاسیس کرده است و در آن نیروی دائمی دارد.

مسکو مدعی مالکیت 20 درصد منابع طبیعی قطب شمال است و به گزارش رسانه های روسی، روسیه شش میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع ظرفیت برای بهره برداری نفتی در پهنه آن دارد.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه به تازگی با اشاره به مالکیت این کشور بر قسمتی از قطب شمال، از نیروهای مسلح این کشور خواسته بود که از بخش های متعلق به روسیه در قطب شمال و منابع آن محافظت کنند.