۰ نفر

مفتی اهل‌سنت عراق: به شیعیان مباهات می‌کنیم

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۹:۵۳
کد خبر: 204147
مفتی اهل‌سنت عراق: به شیعیان مباهات می‌کنیم

دارالافتای عراق در همه جهان مشهور است و 85 کشور اسلامی و عربی در نشست تقریب مذاهب اسلامی حمایت خود را از مفتی عراق و سوریه اعلام کردند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام نیـوز، شیخ مهدی الصمیدعی، مفتی اهل سنت عراق در سخنانی گفت: می خواهم به همه چیزی را بگویم؛ اگر هم کسی بگوید منافق است بگوید، ولی به خدا قسم منافق نیستم. من دست [دوستی] را به سمت همه شیعیان عراق دراز می کنم و آنها را به همه غربی ها ترجیح می دهم؛ چرا که دست خود را تنها به هموطنان عراقی‌ام دراز می کنم.

شیخ الصمیدعی در ادامه افزود: من هرگز با آنهایی که با آمریکا در ارتباط هستند و به این مسئله مباهات می کنند، موافق نیستم. آمریکایی که آن همه بلا را بر سر ابوغریب آورد و به زنان و مردان تجاوز کرد.

الصمیدعی در ادامه خاطر نشان کرد: کسانی هستند که ضمن رابطه با آمریکا، به هرکس که با ایران در ارتباط باشد و به این کشور سفر کند، ناسزا می گویند. ایران نامش در همه جهان مایه شرافت و افتخار است و هیچگاه مثل کشورهایی چون عربستان، نام خود را به تنهایی ذکر نمی کند؛ عربستان نام خود را عربستان گذاشته ولی ایران علی‌رغم میل باطنی بدخواهان نام خود را "جمهوری اسلامی" گذاشته است. من کاری به این موضوع ندارم، در هر صورت ایران کشوری است که اسلام را دین رسمی خود انتخاب کرده است.

مفتی اهل سنت عراق افزود: به نوبه خود اعلام می کنم که دار الافتای عراق به دوستی با شیعیان مباهات می کند. دار الافتای عراق در همه جهان مشهور است و 85 کشور اسلامی و عربی در نشست تقریب مذاهب اسلامی حمایت خود را از مفتی عراق و سوریه اعلام کردند.