۰ نفر

پای یک ایرانی به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره ارتباط ترامپ با روسیه باز شد! +عکس

۳۰ خرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۹
کد خبر: 200988
پای یک ایرانی به تحقیقات اف‌بی‌آی درباره ارتباط ترامپ با روسیه باز شد! +عکس

اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف بی آی) در آخرین تحقیقات خود درباره ارتباط کمپین انتخاباتیترامپ با روسیه به فردی به نام بیژن کیان برخورد کرده که پیشتر شریک تجاری مایکل فلین مشاور امنیت ملی مستعفی کاخ سفید بوده است.

به گزارش رویترز، به گفته برخی منابع آگاه، اف بی آی معتقد است که کیان حلقه گمشده ارتباط مایکل فلین با روسیه و ترکیه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶۶ آمریکاست.

اینکه کیان در زیر ذره بین اف بی آی قرار گرفته است پیشتر در هیچ کجا گفته نشده بود. با این حال، هنوز مشخص نیست که آیا اف بی آی علیه او اعلام جرم خواهد کرد یا اینکه منتظر خواهد ماند تا مدارک بیشتری از او به دست آورد.

شخصی که اخیرا از سوی اف بی آی در رابطه با ارتباط فلین با روسیه مورد بازجویی قرار گرفته به برخی منابع خبری گفته است بازجویان اف بی آی در رابطه با کیان و ارتباط او با پروژه های فلین سوالات زیادی از او پرسیده اند.

بیژن کیان

بیژن کیان (سمت راست) در کنار مایکل فلین مشاور امنیت ملی سابق ترامپ

گفته می شود در پرونده ارتباط مایکل فلین با ترکیه و لابی گری او از طرف مقامات این کشور برای استرداد فتح الله گولن (اپوزیسیون ترکیه ای مقیم آمریکا که رجب طیب اردوغان او را به دخالت در کودتای نافرجام سال گذشته متهم کرده است) نیز بیژن کیان با توجه به ارتباطات گسترده خود با مقامات ترک، نقش حیاتی را در این بین ایفا کرده و وجوه پرداخت شده به فلین نیز از طریق او پرداخت شده است.

به گفته یک منبع آگاه، فلین و کیان هر دو یک ماه پیش از انتخابات آمریکا با وزیر امور خارجه ترکیه و وزیر انرژی این کشور که داماد اردوغان است، در نیویورک دیدار کردند.

تا این لحظه، اف بی آی و کیان هیچ یک درباره صحت و سقم گزارشهای منتشر شده اعلام نظر نکرده اند.

بیژن کیان عضو سابق بانک صادرات و واردات آمریکا و از چهره های مخالف جمهوری اسلامی ایران در این کشور است.وی همزمان با پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری 20166، همراه با فلین وارد تیم انتقال قدرت ترامپ شد و با توجه به اینکه فلین باتجربه ترین چهره امنیتی کمپین انتخاباتی ترامپ بود، نزدیکی او به کیان باعث شد که به نوشته رویترز، شریک تجاری سابق او نیز در انتخاب اعضای کابینه ترامپ در حوزه امنیتی تاثیرگذار باشد.

فلین کمتر از یک ماه بعد از ورود به کابینه ترامپ به دلیل افشای روابطش با روسیه مجبور به استعفا شد.