۰ نفر

هشدار بانک‌های اروپا برای خروج از لندن

۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 192537
هشدار بانک‌های اروپا برای خروج از لندن

بانک‌های اروپا هشدار دادند، در صورتی‌که مذاکرات برگزیت منجر به الزام انجام عملیات بانکی در لندن با افزایش سرمایه شود، این شهر را ترک خواهند کرد.

به گزارش رویترز، مبلغ این افزایش سرمایه حدود ۴۰ میلیارد یورو تخمین زده شده است که می‌تواند موجب تسریع خروج بانک‌های اروپایی از لندن شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایبنا، سه بانک بزرگ دویچه بانک، BNP Paribas و Societe Generale در حال حاضر فعالیت های قابل توجهی از طریق شعب خود در بریتانیا دارند که نیاز به الزامات سرمایه ای کمتری دارد.

تنظیم کنندگان بریتانیا در زمان عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا از این شرایط راضی بودند؛ اما به محض خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، خواستار افزایش سرمایه بانک ها برای حمایت از کسب و کار خود و جلوگیری از وقوع بحران برای پرداخت کنندگان مالیات بریتانیا شدند.

این تنظیم کنندگان اعلام کرده‌اند، در صورتی‌که بریتانیا و اتحادیه اروپا نتوانند در مورد برگزیت به توافق برسند، بانک‌های اروپایی باید آمادگی راه اندازی شرکت های تابعه در این کشور و پیروزی از مقررات بانک مرکزی انگلیس را داشته باشند.

گزارشی از شرکت مشاوره بوستون تخمین زده است که تبدیل شعب بانک‌های اروپایی به شرکت‌های تابعه نیاز به حدود ۴۰ میلیارد یورو سرمایه اضافه برای این بانک‌ها خواهد داشت.

تعدادی از بانک‌های اروپایی فعالیت‌های سرمایه‌گذاری خود مثل خرید و فروش و مبادلات تجاری را در لندن انجام می‌دهند.

دویچه بانک ۹ هزار کارمند، BNP Paribas شش هزار و پانصد کارمند و Societe Generale حدود چهار هزار کارمند در بریتانیا دارند.

بانک‌های آمریکایی نیز پیش از این هشدار داده‌اند برای حفظ دسترسی خود به اتحادیه اروپا، پس از برگزیت باید هزاران کارمند خود را از لندن خارج کنند.

اما بعد از اینکه تنظیم کنندگان بریتالیا اعلام کردند بانک های اروپایی که با پاسپورت اتحادیه اروپا در لندن فعالیت می کند، در صورتی که بریتانیا و اتحادیه اروپا نتوانند در خصوص ارایه خدمات مالی به توافق برسند باید شرکت های تابعه با سرمایه جداگانه راه اندازی کنند، این بانک ها را بیشتر در کانون توجه قرار داده است.

پاسپورت اتحادیه اروپا بانک ها را قادر می سازد در سراسر این منطقه به فعالیت بپردازند؛ اما باید از قوانین فقط یک کشور عضو پیروی کنند اما شرایط به محض جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا، لغو خواهد شد.