۰ نفر

خنثی‌سازی ۷ خودروی بمب‌گذاری شده در ترکیه

۱۳ مهر ۱۳۹۵، ۱۸:۱۵
کد خبر: 149775
خنثی‌سازی ۷ خودروی بمب‌گذاری شده در ترکیه

برخی منابع امنیتی ترکیه از خنثی‌سازی هفت خودروی بمب‌گذاری‌شده در نزدیکی مراکز حساس جنوب این کشور خبر دادند. از سوی دیگر پلیس ترکیه با یورش به مرکز یک شبکه تلویزیونی وابسته به کردها در استانبول، پخش برنامه‌های آن را متوقف کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، این منابع با اعلام خبر مذکور اظهار داشتند اعضای حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) که در شهر کوبانی سوریه آموزش‌ می‌بینند، برای اجرای عملیات علیه مراکز حساس دولتی و شهری در استان "آدانا" واقع در جنوب ترکیه برنامه‌ریزی می‌کنند.

به گفته منابع مذکور، دستگاه امنیتی استان آدانا به دنبال دریافت اطلاعاتی پنج تن را که برای انفجار این هفت خودرو در فرودگاه استان آدانا، ساختمان فرمانداری، مرکز پلیس شهر و نیز در تجمع غیرنظامیان برنامه‌ریزی می‌کردند، دستگیر کرد.

همچنین طبق اظهارات این منابع، دو مظنون دیگر نیز تحت تعقیب این نیروها قرار داشتند. یکی از آنها مواد منفجره را از حومه استان به مکانی در یکی از محله‌های شهر سیهان منتقل کرد که بازداشت شد.

در محل مذکور ۲۱ کیلوگرم ماده منفجره تی.ان.تی و یک کیلوگرم ماده C4 و دو نارنجک دستی یافت شد.

به گفته این منابع فرد مذکور به مدیریت امنیتی منتقل شد و در جریان تحقیقات اعتراف کرد که در راستای اجرای عملیات‌های تروریستی در شهر کوبانی آموزش دیده است.

از سوی دیگر پلیس ترکیه با یورش به مرکز تلویزیون "ای ام سی تی وی" وابسته به کردها در استانبول، پخش زنده برنامه‌های این شبکه را متوقف کردند به طوری که تصاویر این یورش به صورت زنده پخش شد.

در زمان یورش نیروهای امنیتی به این مرکز، ده‌ها خبرنگار در اتاق خبر این شبکه تلویزیونی حضور داشتند.

دستگاه امنیتی ترکیه هفته گذشته نسبت به تعطیلی این شبکه جهت تحقیقات در خصوص کودتای اخیر در این کشور هشدار داده بود.