۰ نفر

روسیه حساب‌های کمیته ملی دموکراتیک را هک کرد

کلینتون: ترامپ از پوتین حمایت می‌کند

۱۱ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۵۴
کد خبر: 138031
کلینتون: ترامپ از پوتین حمایت می‌کند

نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا سرویس‌های اطلاعاتی روسیه را به هک کردن کامپیوترهای کمیته ملی دموکراتیک متهم کرد و گفت، رقیب جمهوری خواهش نشان داده که از رئیس جمهور روسیه حمایت می‌کند.

هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا دراین باره می‌گوید: ما می‌دانیم که سرویس‌های اطلاعاتی روسیه کامپیوترهای کمیته ملی دموکراتیک را هک کرده‌اند و ما می‌دانیم که آنها تعداد زیادی از ایمیل‌های موجود در این کامپیوترها را جمع آوری کرده‌اند که منتشر خواهند کرد. ما همچنین می‌دانیم که دونالد ترامپ تمایل شدیدی به حمایت از ولادیمیر پوتین دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، گرچه این ادعا از سوی مسکو رد شده اما برخی دیگر از مقامات آمریکایی و کارشناسان امنیت سایبری این کشور نیز معتقدند، هک کردن سیستم‌های این کمیته تا حدودی به دست روسیه صورت گرفته تا با انتشار آنها در روند انتخابات تاثیر بگذارد.

کلینتون با این حال تاکید می‌کند قصد ندارد تصور کند که پوتین از ریاست جمهوری ترامپ حمایت می‌کند اما معتقد است روسیه در انتخابات و دموکراسی آمریکا دخالت می‌کند و این یک مساله امنیت ملی است.

در این میان ترامپ همچنین از روسیه دعوت کرده تا ده‌ها هزار ایمیل گمشده کلینتون را در دوران خدمتش در وزارت خارجه بیابد؛ ادعایی که بسیاری از مقامات آمریکایی معتقدند وفاداری ترامپ به آمریکا را زیر سوال می‌برد.