۰ نفر

بگو چطور غذا می خوری تا شخصیتت رو بگم / اشتهای افراد به هر نوع غذا شخصیتشان را لو می دهد!

۲۶ مهر ۱۴۰۱، ۲:۳۰
کد خبر: 673342
بگو چطور غذا می خوری تا شخصیتت رو بگم / اشتهای افراد به هر نوع غذا شخصیتشان را لو می دهد!

در این مطلب به بررسی انواع گروه های غذایی و شخصیت شناسی افراد براساس علایق شون به گروه غذایی خاصی می پردازیم.

به گزارش اقتصاد آنلاین؛  هر فردی در نوع تغذیه خودش یکسری علاقه مندی های مخصوص به خودش رو داره.

خیلی ها عاشق میوه و سبزی هستن اما برعکس خیلی ها هم عاشق غذاهای گوشتی و یا نشاسته ای هستن.

اما بر اساس این علاقه مندی ها میتونیم روحیات و خلق و خوی افراد رو بشناسیم.

دوستداران سبزی ها؛ ماجراجو و ورزشکار

گیاهخواری

خلق و خو

افرادی که بیشتر تمایل دارن سبزیجات مصرف کنن و یا گیاه خوار هستن معمولا آدم های پرخوری نیستن و زیاد برای تهیه غذا به خودشون سخت نمیگیرن. این افراد معمولا اهل ورزش هستن و از سلامت بدنی برخوردار هستن. این افراد بیشتر از اون که به دنبال غذا باشن در حال کشف گیاهان و سبزیجات جدید هستن.


این افراد معمولا از مصرف انواع دمنوش های گیاهی لذت میبرن و دوست دارن در کنار غذاشون از سبزیجات خشک و تازه و همچنین چکاندن لیمو یا آبغوره روی غذا استفاده کنن.

پیشنهاد

این افراد برای دریافت منابع پروتئین بیشتر میتونن از قارچ، حبوبات، سویا و لبنیات استفاده کنن. مصرف غذاهای دریایی یک بار در هفته و همچنین خوردن گردو هم به این افراد کمک میکنه. چگونه می توانیم تغذیه سالمی داشته باشیم؟

دوستداران میوه ها؛ تنوع طلب و سالم

میوه

خلق و خو

افرادی که در بین تمام گروه های غذایی عاشق میوه ها هستن معمولا آدم های مهربونی هستن و دوست دارن در برنامه زندگی و کاریشون تنوع ایجاد کنن.

عادت ها

افرادی که عاشق میوه هستن خیلی وقتها در خوردنش افراط میکنن و تصور میکنن که هرچه بیشتر بخورن مفید تره در حالی که اینطور نیست. طبق تحقیقات انجام شده در دانشگاه هاروارد افراد مجاز به مصرف ۵ تا ۹ وعده میوه در روز هستن و مصرف بیش از حد اون مضره و باعث بالا رفتن قند و کالری بدن میشه.

پیشنهاد

افرادی که اغلب میوه میخورن میتونن از میوه ها در ماست یا سالاد استفاده کنن تا از ارزش غذایی ماست و سبزیجات هم بهره مند بشن. همچنین میتونن در وعده صبحانه میوه ها رو خرد کنن و درون خامه و عسل بریزن و مصرف کنن و یک صبحانه مفید و مقوی داشته باشن. تغذیه سالم برای اندامی زیبا و جوانی طولانی مدت

دوستداران گوشت ها؛ جاه طلب و کوشا

پخت گوشت قرمز

خلق و خو

افرادی که عاشق گوشت هستن معمولا جاه طلب هستن و به دنبال رسیدن به بهترین جایگاه در زندگیشون هستن. غذاهای گوشتی به علت اینکه گران هستن معمولا افرادی هم که گوشت دوست دارن به علت قیمت بالای اون در تلاش هستن تا در زندگیشون به مقامات بالا برسن.

عادت ها

این افراد از خوردن انواع فرآورده های گوشتی و خوراک های سرخ شده لذت میبرن. این افراد دوست دارن غذاهای گوشتی رو با سس ها و چاشنی های مخصوص بخورن. این افراد عاشق گوشت های طعم دار شده هستن و از خوردن گوشت بیشتر از هر گروه غذایی دیگری لذت میبرن.

پیشنهاد

افراد گوشت دوست معمولا اسید اوریک شان بالا میره و به نقرس مبتلا میشن. برای جلوگیری از بیماری ها بهتره ۴ بار در هفته بیشتر گوشت مصرف نکنن. بهتره بیشتر به جای گوشت قرمز گوشت سفید و ماهی مصرف کنند. این افراد بهتره هنگام مصرف گوشت قرمز از سماق استفاده کنن. برای بهره مندی از پروتئین گیاهی این افراد میتونن از ترکیب گوشت با سویا استفاده کنن.

طرفداران غذاهای نشاسته ای؛ تنبل و پرخور

پاستا آلفردو

خلق و خو

افرادی که عاشق غذاهای نشاسته دار مثل نان، برنج، سیب زمینی و ماکارونی هستن معمولا خوش خوراک تنبل اما خوش اخلاق هستن. آنها همیشه دقیقه نودی کار می کنند و مصداق بارز ضرب المثل «تنبل نرو به سایه» هستند! معمولا این افراد دارای اضافه وزن و چاقی شکمی هستن.

عادت ها

این افراد معمولا طرفدار پیش غذاهای حاوی نشاسته مثل سالاد الویه و یا سیب زمینی سرخ کرده هستن و کمتر تمایل به سوپ و میوه دارن. این افراد دوست دارن با غذاشون نان بخورن و عاشق ته دیگ هستن. این افراد همچنین تمایل زیادی به مصرف پنیر پیتزا دارن.

پیشنهاد

این افراد معمولا توجه زیادی به سلامت بدنشون ندارن و معمولا به چاقی و بیماری های قلبی و دیابت و چربی خون مبتلا میشن. این افراد باید از مصرف زیاد این غذاها بکاهند. سعی کنند میوه و سبزی هم به رژیم غذاییشون اضافه کنن و همچنین از چرب کردن غذا و خوردن غذا با نان خودداری کنن.