۰ نفر

شیوه‌های صحیح تربیت کودکان

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۰:۵۵
کد خبر: 354678
شیوه‌های صحیح تربیت کودکان

تربیت کودک؛ شامل آموزش رفتارهای خوب و نشان دادن رفتارهای بد برای جلوگیری از انجام آن به کودک است.والدین باید با شناخت ویژگی‌های کودک خود، شیوه‌های صحیح را در تربیت کودکان به‌کار ببرند.

به گزارش اقتصادآنلاین، آرمان نوشت: حقیقت این است که بچه‌ها از کاری که ما انجام می‌دهیم، بیشتر از چیزی که می‌گوییم، یاد می‌گیرند پس از درک اینکه والدین بد در رفتار‌های نامطلوب موثر هستند؛ممکن است وقت آن رسیده باشد که والدینی که این مشکل را دارند به آنچه که کارشناسان در مورد پرورش بچه‌های خوب می‌گویند، گوش کنند، روش کار بدین گونه است که در ادامه می‌خوانید.

کودکان به زمان کافی نیاز دارند. کودکان به والدین نیاز دارند، نه بازدید‌کنندگان نیمه وقت با یک فهرست برای چک کردن. هیچ‌پول، هدیه یا اسباب بازی وجود ندارد که بتواند جایگزین زمان کافی شما بشود. ممکن است با آنها از لحاظ جسمی حضور داشته باشید، اما اگر شما همیشه مشغول نگاه کردن به تلفن خود باشید،این زمان کافی نیست.چگونه می‌توانید زمان خود را به آنها اختصاص بدهید ؟ با گوش دادن به آنچه می‌گویند، صحبت کردن با آنها و انجام کار‌ها با همدیگر. این باعث تفاوت زیادی در زندگیشان می‌شود.یک کتاب بخوانید، با آنها بازی کنید.به یاد داشته باشید، برای اینکه در آینده در خاطرشان باشید، امروز باید در زندگیشان باشید.

یک فرد ایده آل خوب باشید. کودکان لبخند زدن را از والدینشان یاد می‌گیرند. پذیرفتن اشتباه، تشکر کردن، احترام به دیگران و داشتن شخصیت خوب همه از شما نشات می‌گیرد.تمرین عادت‌های خوب، در مقابل بچه‌هایتان باعث می‌شود به خوبی رفتار کنند.

مسئولیت‌پذیری را آموزش دهید. آموزش مسئولیت‌پذیری در خانه آغاز می‌شود؛ در سنین کم، شما می‌توانید مسئولیت را کم‌کم از طریق وظایف ساده مانند نگه داشتن اسباب بازی‌ها و پوشاندن تختشان به آنها آموزش دهید.به آنها یاد آوری کنید که احساسات دیگران هم مهم است تنها خوشحال‌بودن مهم نیست، این، مهم است که حتی زمانی که سخت است کار درست را انجام دهیم.

یاد بگیرید که به درستی قدردانی کنید. درست مثل هر چیز دیگری، افراط همیشه مطلوب نیست. روانشناسان می‌گویند مهم است که وقتی بچه‌ها کار خوبی می‌کنند از آنها قدردانی کنید اما نمایش قدردانی برای کارهایی که باید انجام دهند، فقط آنها را لوس خواهد کرد بنابراین، هنگامی که عمل غیرمنتظره خوبی، انجام می‌دهند از آنها تمجید کنید. این کار را زیاد از حد انجام ندهید.