۰ نفر

آیا دوستان ما واقعی هستند؟

۶ دی ۱۳۹۷، ۷:۱۵
کد خبر: 324856
آیا دوستان ما واقعی هستند؟

اینکه بفهمیم دوستان ما واقعی هستند و یا تظاهر به دوستی می‌کنند، شاید کار سختی باشد. اما از یاد نبریم که دوستان واقعی کم و دور از دسترس هستند. از این رو با هر کسی که ارتباط دوستی داشته باشیم، نمی‎توانیم بگوییم که دوست واقعی ماست. چرا که دوستان واقعی در هر شرایطی که برای شما به وجود می‌آید، تنهایتان نمی‌گذارند.

 به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از آرمان، خوشبختانه روش‌هایی وجود دارد که با پیروی از آنها می‌توانید دوست واقعی و یا غیر واقعی خود را بشناسید.

به حرف‌هایتان گوش می‌دهند

گاهی اوقات انسان‌ها دوست دارند که به حرفهای‌شان گوش داده شود. یک دوست واقعی می‌فهمد که دوستش به یک شنونده خوب نیاز دارد و سعی می‌کند که حرف نزند و فقط یک شنونده خوب باشد. این چنین درک از دوستان جز از یک دوست واقعی سر نمی‌زند. دوستان واقعی سعی می‌کنند با دقت تمام، به حرف‌ها و درد دل‌های‌تان گوش کنند و در صورت نیاز نظر خود را ارائه می‌دهند. آنها نظر شخصی خود را به شما تحمیل نمی‌کنند، بلکه سعی می‌کنند با نظر دادن، به شما کمک کنند تا از پس حل مشکلی که برای‌تان پیش آمده، بر بیاید.توجه داشته باشید؛ اگر انتظار دارید که دوست شما شنونده خوبی برای‌تان باشد، این را نیز در نظر بگیرید که شما هم باید برای او شنونده خوبی باشید. این ارتباط باید دو طرفه باشد، چرا که هر شخصی نیاز به یک شنونده خوب دارد. به یاد داشته باشید، تعادل میان دوستی‌تان بر هم نخورد. وقتی با دوست خود درد دل می‌کنید، اگر دائما به گوشی خود توجه کند و یا به در و دیوار نگاه کند، این نشانه بی‌احترامی او به شماست. کسانی که به حرف‌های‌تان توجه نمی‌کنند، یعنی علاقه‌ای به شنیدن حرف‌های‌تان ندارند. چنین اختلاف نظری به هیچ عنوان نمی‌تواند رابطه دوستی را مستحکم کند. چنین رفتاری نشانه جعلی بودن دوستان‌تان است. البته شما نیز نباید در برخورد با دوستان‌تان چنین رفتارهایی را بروز دهید.

با هم مشورت می‌کنند

شما با دوست واقعی خود هرگونه مسئله‌ای را در میان می‌گذارید، البته این رابطه باید دو طرفه باشد، اینکه شما یکسری مسائل را با وی در میان بگذارید، اما او هیچ گونه مساله شخصی را با شما عنوان نکند، یعنی او به شما اعتماد ندارد. البته شرط رازداری در ارتباط دوستی بسیار حائز اهمیت است. دوستان واقعی سعی می‌کنند؛ در مورد مسائل مختلف با یکدیگر مشورت داشته باشند، چرا که به نظر یکدیگر احترام می‌گذارند و به این نتیجه رسیده‌اند که دوست واقعی به ضررشان حرفی نمی‌زند.

از شایعه فاصله می‌گیرند

یادتان باشد که یک دوست واقعی به هیچ عنوان پشت سر شما به بدی حرف نمی‌زند. اگر هم در مورد شما شایعاتی بشنود، سعی می‌کند، در اولین فرصت آن را با شما در میان بگذارد تا بفهمد این شایعه به چه میزان اعتبار دارد. یادتان باشد؛ شخصی که شایعه پراکنی می‌کند به هیچ عنوان نمی‌تواند یک دوست واقعی باشد، چرا که چنین افرادی سعی می‌کنند، هر آنچه که شنیده و یا نشنیده‌اند را با دیگران به اشتراک بگذارند. کسی که شایعه پراکنی را دوست دارد، نمی‌تواند اصل رازداری را در دوستی واقعی رعایت کند اگر وقتی در جمع دوستان شخصی از جمع شما خارج شد، کسی بلافاصله پشت سرش صحبت و یا شایعه پراکنی کرد، بدانید که این شخص به محض خروج شما از اتاق پشت سر شما هم صحبت و شایعه پراکنی خواهد کرد. پس چنین شخصی به هیچ وجه نمی‌تواند یک دوست واقعی باشد. بلکه دوستی با چنین شخصی بسیار وحشتناک خواهد بود. یادتان نرود؛ اگر دوستان شما به طور مرتب درباره افراد دیگر که در جمع شما نیستند، صحبت کنند، این اتفاق در نبود شما نیز صورت می‌گیرد. در مورد دوستی با هر شخصی کمی تامل کنید و تا شخص مورد نظر را نشناخته‌اید، با او رازی را در میان نگذارید، چرا که ممکن است به راحتی رازتان برملا شود.

رفتار متقابل مثبت دارند

در یک دوستی واقعی سعی می‌شود؛ هر دو نفر تلاش کنند تا ارتباط‌شان را با یکدیگر حفظ کنند. به طور مثال در هنگام خرید سعی می‌کنند، یکی درمیان حساب کنند؛ به طوری که طرف مقابل متضرر نشود. در مورد تماس گرفتن، یک دوست واقعی تماس گرفتن را وظیفه شخص مقابل نمی‌داند و در این‌باره سختگیری نمی‌کند. دوستان واقعی دوستی را با رفتارهای‌شان ثابت می‌کنند، نه فقط با تعریف و تمجید از شما. یادتان باشد اگر دوستی دست و دلباز دارید، از او سوء استفاده نکنید تا تمام هزینه‌هایی که با آن روبه‌رو می‌شود، بر عهده او باشد. چنین رفتاری دیر یا زود باعث ناراحتی خواهد شد. کسانی که با چنین روشی زندگی می‌کنند، به هیچ وجه نمی‌توانند در امر دوست یابی موفق شوند. اگر شما در انجام کارها و هزینه به صورت متقابل رفتار کنید، بی‌شک دوستی‌تان مستحکم‌تر و ماندگار‌تر خواهد بود. از یاد نبرید که رفتار متقابل نشانه شخصیت شما و درک آن‌چیزی است که در محیط اطرافتان می‌گذرد، این کار در امر دوستی بسیار ضروری است.

همه رفتارهای شما را تایید نمی‌کنند

دوست شما نباید با هر کاری که از شما سر می‌زند، موافقت کند. یک دوست واقعی عاقل هم باید باشد. اگر دوست شما در مورد کار بدی که از شما سر می‌زند، جبهه می‌گیرد، این نشانه آن است که دوست ندارد، شما دچار مشکل شوید. دوست واقعی دلسوز شما نیز هست. یک دوست خوب علاوه بر اینکه باید از شما حمایت کند، در هر کار نامعقولی هم با شما همراه نمی‌شود، چرا که دوستی با افراد نادان شما را به سعادت نمی‌رساند، بلکه باعث نابودی‌تان خواهد شد.

شما را خوشحال می‌کنند

دوست واقعی شخصی است که اگر در کنارش باشید، احساس شادی و امنیت می‌کنید. چرا که مطمئن هستید که او بد شما را نمی‌خواهد و همچنین می‌توانید به او اطمینان کنید. چنین شخصی در خوشی و ناراحتی و حتی مشکلات بزرگتر تنهای‌تان نمی‌گذارد. البته این در شرایطی است که شما هم دوستی خود را به او ثابت کرده باشید. یادتان نرود یک دوست واقعی اگر در جمعی پشت سر شما سخنی گفته شود، در نبودتان از شما حمایت کند.