۰ نفر

چگونه زندگی خوبی با مادر شوهر داشته باشیم؟

۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۹:۱۰
کد خبر: 256140
چگونه زندگی خوبی با مادر شوهر داشته باشیم؟

در چند دهه قبل اگر پسری به خواستگاری دختری می رفت تقریبا اکثر خانواده ها خانه ای که برای پسرشان در نظر می گرفتند یک اتاق 15 متری در طبقه بالا یا پایین منزل خودشان بود؛ خانواده دختر هم بدون هیچ چون و چرایی دخترشان را دو دستی تقدیم می کردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از نمناک، عروس و داماد هم در همان خانه ی 15 متری به هر نحوی بود هرچند باوجود اختلاف با مادرشوهر زندگیشان را سپری می‌کردند اما این روز ها قضیه کمی متفاوت شده است.

عروس ها دیگر تمایلی به زندگی با خانواده شوهر در یک خانه ندارند اما گاهی اوقات پیش می آید که عروس خانم ها به علت مشکلاتی مجبور می شوند در یک ساختمان با خانواده همسرشان زندگی کنند اما این عروس ها دیگر مانند عروس های چند دهه ی قبل بسوز و بسازی نیستند و تاب و توان شنیدن بالای چشمت ابرو است را هم ندارند! و با هر چیز کوچکی سریع ناراحت می شوند و شروع می کنند به گله و شکایت از مادرشوهر که نتیجه ی آن می شود مدام جنگ و دعوا اما ما در این مقاله راه حل هایی را برای حل اختلافات زندگی با خانواده همسر به شما ارائه می دهیم .

برخورد با اولین مشکل

شما و خانواده همسرتان در یک خانه زندگی می کنید و مدام به هم سر می زنید. همیشه این طور نیست که خانواده همسر شما آداب برخورد با یک زوج جوان و حفظ حریم خانه آنها را بدانند؛ گاهی آنها به شما می گویند:«قرار نیست با ازدواج شما برنامه های قبلی زندگی مان عوض شود و تنها تفاوت در اینجا است که تو هم به جمع ما اضافه شده ای!» و شاید این آرزویی باشد که یک روز در کنار همسرتان سفره ای دونفره برای غذا بیندازید. این با هم بودن های بیش از حد باعث دخالت های بی حدومرز می شود:دیشب تا کی بیدار بودین؟ چراغ اتاقتون روشن بود!»...«تو که دیروز خونه مادرت بودی، پس چرا باز هم امروز داری می ری؟»

در این حالت، حریم خصوصی شما تهدید و یا شکسته می شود و ممکن است نتوانید مرز زندگی دو نفره تان را با آنها نگه دارید. شما می توانید در ازای این کنجکاوی های بیش از حد و شکسته شدن خط قرمز زندگی تان وارد مشاجره با مادرشوهر شده و با حرمت شکنی، زندگی خود را سخت و رابطه تان را بد و بدتر و در نهایت به بحران تبدیل کنید اما قطعا به دنبال این کار، از حس ارزشمندی شما کاسته شده و احتمالا کلامی اهانت آمیز نیز خواهید شنید.

راه حل بعدی که برخی از شما از آن استفاده می کنید، این است که به همسر خود گله کرده و از او می خواهید که با آنها درگیر شود. ولی توصیه ما به شما این است که این راه حل های اشتباه را فراموش کنید؛ چون نه تنها سودمند نیستند، بلکه روابط شما را با خانواده همسر و به تبع آن با همسرتان تیره و تار می کند.

خانم‌ها بخوانند

اگر در طول زندگی، شاهد نارضایتی مادرتان یا زنان دیگری از خانواده همسرشان بوده‌اید و هرگز دلیل این نارضایتی‌ها را منطقی ندیدید، دلیل ندارد شما‌‌ همان الگوی آن‌ها را پیش بگیرید. این الگوی نادرست شاید به دلیل اختلاف سنی یا اختلاف طبقاتی آن‌ها بوده است.

شما باید با سیاست‌های ظریف، همه جوانب را برای برخورد صحیح با مادرشوهرتان در نظر بگیرید. مردان در زندگی خود آرامش و رضایت بالا‌تر را با زنانی تجربه می‌کنند که خانواده همسر خود را می‌پذیرند و صمیمیتی ویژه را بین خود و آن‌ها ایجاد می‌کنند. این به نفع شماست که ذهنیت خود را درباره خانواده همسر از منفی گرایی به مثبت اندیشی سوق دهید.

والدین بخوانند

دختر و پسری که تشکیل خانواده داده‌اند، اگرچه نیازمند راهنمایی‌های والدین خود هستند اما دارای غرور خاصی هستند که هرگاه احساس کنند از طرف شما زیر پا گذاشته می‌شود، ممکن است با شما دچار تعارض شوند. مطلوب‌ترین راه این است که بین مسائل اساسی یک زندگی مشترک و مسائل درجه دو که فرزندتان و همسرش قادر به درک آن‌ها هستند، تفاوت قایل شوید.

تعیین حریم روابط با خانواده همسر

برای زندگیتان حریم قایل شوید. اگر شما با خانواده همسرتان در یک ساختمان و در ۲ واحد یک آپارتمان باشید، ضروری است که حریمی را برای روابطتان در نظر بگیرید و آن را در مرحله اول به صورت غیر مستقیم با خانواده همسرتان در میان بگذارید. توصیه می‌شود که درباره این مرز و حریم‌ها با همسر خود به توافق برسید تا از امتیاز همراهی همسرتان هم برخوردار شوید.

این را بدانید شما باید در برخورد با آدم های مشکل (هر که باشد، دوست، همکار یا مادر شوهر) حد فاصل را رعایت کنید و مشکل را ختم نمایید وگرنه آنها از کاه، کوه می سازند و بحران درست می کنند. همچنین به خودتان آرامش بدهید و با متانت بگذارید آنها هر چه می خواهند بگویند و فقط شنونده باشید. پاسخ شما بهتر است فقط تأیید و «بله، سعی می کنم» باشد و بعدش دنبال کار خودتان بروید؛ چون این افراد هیچ قلقی ندارند و باید حر ف هایشان را در کمال آرامش شنید و تأیید کرد تا گفتگو کوتاه شود. البته اگر صحبتشان با نظر شما موافق نیست می توانید بدون ابراز مخالفت فقط آن را تأیید نکنید. مطمئن باشید در هر شرایطی از زندگی با خانواده همسر می توانید لذت ببرید، به شرط آنکه شیوه حل اختلافتان را بلد باشید و مرزها را حفظ کنید.