۰ نفر

چگونه یک زوج تا آخر عمر عاشق هم باشند؟

۲۸ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۱۵
کد خبر: 206847
چگونه یک زوج تا آخر عمر عاشق هم باشند؟

چگونه یک زوج می توانند تا آخر عمر عاشق هم باشند و عمر خود را وقف یکدیگر کنند؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تبیان، زن و شوهر تا وقتی عاشق یکدیگرند و با هم دوست هستند، زن همه چیز را در شوهر خود دیده و فرمانش را می برد و مرد همه چیز را در همسر مطیع خود می بیند.

به راستی چگونه یک زوج می توانند تا آخر عمر عاشق هم باشند و عمر خود را وقف یکدیگر کنند؟ دست‌یابی به این امر، حاصل به کار بردن دستورهای دینی و سفارش های معصومین (علیهم السلام) است. در احادیث زیادی به ویژگی‌های زن شایسته و مرد خانواده دار اشاره شده است که در جدول زیر، ملاک‌هایی که برای ازدواج باید در نظر گرفت و هم چنین خصوصیات برترین و بهترین همسران بیان شده؛ همه این‌ها نشان دهنده اهمیت امر ازدواج و همسرداری و چگونگی حفظ بنیان خانواده در دین مقدس اسلام است توجه به آن ها این مطلب را به وضوح می رساند که نقش اخلاق و رفتار زن در نگه داری خانواده تا چه اندازه ای می تواند موثر باشد. دقت در این نکات و سعی در اجرای آن ها، به خصوص در باب همسرداری می تواند جلوی بسیاری از مشکلات خانوادگی و طلاق های ناشی از آن را بگیرد.

توصیه به ازدواج با زنان؛ با ایمان، با فضیلت، با اصالت، دوشیزگان (چون دهانشان خوش بوتر، فرزندآورتر، مهربان‌تر و نرم خوترند.)

منع از ازدواج با زنان؛ سست ایمان، بدون اصالت خانوادگی، بد اخلاق، نازا، احمق و کودن، بی آبروی کم حیا، فاقد پرده بکارت، بسیار منت گذار، بدزبان و فحاش،  حراف و پرچانه.

توصیه به ازدواج با مردان؛  دین دار، پاک دامن، خوش اخلاق.

منع از ازدواج با مردان؛ فاسق، بداخلاق، شراب خوار.

بهترین زنان برای شوهران؛ متدین، عفیف  ،مهرشان کمتر و صورتشان زیباتر، بسیار مهربان، متواضع، فرمانبردار در برابر شوهر، عزیز و محترم در خانواده، خوشبو، آشپز، شوخ و مزاحگر، راضی کننده شوهر در وقت عصبانیت او در اختیارش بودن و آراستن خویش در خلوت با او، بسیار فرزند آور، پوشیده و خوددار در برابر غیر شوهر، خرج کننده و نگه دارنده پول در راه صحیح و به جا، حافظ مال و ناموس خود در غیاب همسر، بازی دهنده شوهر در کار دین و دنیا، حج، جهاد و طلب علم، شکرگزار در برابر سخاوت همسر، راضی در هنگام دست‌تنگی او و شاد کننده قلبش.

بدترین زنان برای شوهران؛  سست ایمان و یگانه با دین،  بداخلاق و عیوس، منت گذارنده در برابر جهیزیه و مال و ثروت، کم عقل، خیابان گرد، پر داد و فریاد وجیغ زننده، به دنبال فتنه گری و هوس بازی، کینه جو، سخن چین، غیب جو، پیرو شهوات و بی پروا در انجام کارهای بد، شتابان در لذت ها، حلال شماردن گناهان، در غیبت شوهر خودنما و خودآرا و در برابر شوهر خوددار، نافرمان، عقیم، همکاری نکردن با او در کار دنیا و دین، ناراضی از زندگی و پر توقع، در خانواده خود متواضع و در برابر شوهر، سرسخت و غیر مطیع و عدم تمکین در خلوت با او، قبول نداشتن عذر و نبخشیدن گناه همسر.

بهترین مردان برای خانواده؛  با ایمان و با تقوا بخشنده و با سخاوت، مهربان با والدین، در اختیار داشتن خانواده و به دیگری واگذار نکردن آن ها.

بدترین شوهران؛ بی ایمان، تهمت‌زن، فحاش، بخیل، ترسو، بی مسئولیت در برابر خانواده، بدرفتار با والدین و همسر.