۰ نفر

آسیب پذیری جوانان در شهرهای جدید جدی است

۲۹ شهریور ۱۳۹۵، ۱۱:۳۹
کد خبر: 146668
آسیب پذیری جوانان در شهرهای جدید جدی است

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران گفت: آسیب پذیری پذیری جوانان در شهرهای جدید که فاقد زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی هستند جدی است.

 سید شهاب الدین چاوشی در ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران که در استانداری تهران برگزار شد،2 افزود: اگر مدیریت شهرهای جدید ورود جدی به حوزه جوانان نکنند اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد. هیچ پیوست فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی شهرهای جدید دیده نشده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، چاوشی پیشنهاد داد: هر یک از فرمانداران باید حداقل یک طرح ویژه و اقتصادی را برای حل مشکلات جوانان در حوزه کاری خود در سال جاری اجرا کنند چرا که آسیب‌های اجتماعی جوانان یکی از موضوعات قابل توجه است و مقام معظم رهبری نسبت به‌ آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: تا پایان سال جاری فرمانداران به عنوان روسای ستاد ساماندهی شهرستان‌ها باید در زمینه ازدواج آسان و استفاده از ظرفیت سمن‌ها گزارش ارائه دهند؛ چرا که سازمان‌های مردم نهاد کارهای قابل توجهی در حوزه جوانان انجام داده‌اند که از دید مسئولان به دور مانده است و نتوانسته‌ایم از سمن‌ها حمایت‌های مالی ویژه‌ای کنیم.

معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران تاکید کرد: لازم است در حوزه جوانان همکاری‌های میان بخشی و هماهنگ داشته باشیم چرا که اقدامات ما در مقابل هجمه‌های انجام شده به نسل جدید اندک بوده و لازم است تحقق وضعیت مطلوب را در دستور کار قرار دهیم.

وی تاکید کرد: دستگاه‌ها از جمله شهرداری‌ها فعالیت‌هایی در حوزه جوانان انجام می‌دهند به عنوان نمونه شهرداری تهران سال گذشته 1000 میلیارد تومان اعتبار فرهنگی، اجتماعی داشت که باید برای ساماندهی امور جوانان نیز هزینه می‌شد.

چاوشی با اشاره به اولویت‌های جوانان اظهار کرد: اولویت‌هایی که در جلسات قبل برای جوانان تعریف شده شامل مواردی مانند اشتغال، ازدواج و اوقات فراغت می‌شود و در این زمینه کمیته‌های فرعی به وجود آمده است.

رضا گل محمدی مدیر کل ورزش و جوانان استان تهران نیز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران، فرمانداران و نمایندگان برخی از دستگاه‌ها به ارائه گزارش در زمینه عملکرد خود در حوزه جوانان پرداختند و قرار شد هر فصل یک بار جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران با حضور استاندار تهران برگزار شود. علاوه بر آن با حضور شهاب الدین چاوشی معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران و فرمانداران به صورت ماهانه این جلسه تشکیل شود که امیدواریم تا شش ماه آینده نتیجه این جلسات به صورت ملموس‌تر قابل ارائه باشد.

وی اضافه کرد: در جلسه امروز قرار شد شهرستان‌ها گزارش عملکرد خود را به دبیرخانه ستاد ساماندهی ارسال کنند علاوه بر آن سمن‌ها حضور فعالتری در ستاد ساماندهی امور جوانان داشته باشند.

وی با اشاره به سمن‌های جوانان استان تهران گفت: در حوزه ورزش و جوانان 100 سازمان مردم نهاد جوانان مشغول فعالیت هستند و تلاش می‌کنیم با ارائه تسهیلات بیشتر جوانان را برای تشکیل سازمان‌های مردم نهاد تشویق کنیم.

گل محمدی در پایان اظهار کرد: حدود 30 درصد از جمعیت 13 میلیون و 500 هزار نفری استان تهران را جوانان تشکیل می‌دهند.