۰ نفر

تحلیل تکنیکال شاخص کل؛

چیزی تا پایان اصلاح بازار نمانده است، انتظار برگشت و شروع موج صعودی بعدی از اوایل هفته آتی می رود

۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۳۱
کد خبر: 715970
چیزی تا پایان اصلاح بازار نمانده است، انتظار برگشت و شروع موج صعودی بعدی از اوایل هفته آتی می رود

در تحلیل سریالی شاخص دو سناریو برای شاخص کل داشتیم. امروز اخرین روز کاری این هفته است و سه چهار روز منفی و البته هیجانی را پشت سر گذاشتیم و تقریبا در اکثر نمادها شاهد کاهش ۱۰ تا ۲۵ درصدی هم بوده ایم. اما اکثر فعالان بازار با توجه به ارزش معاملات که دیروز هم در کانال ۲۲ هزار میلیارد تومانی بود همچنان به بازار خوشبین هستند و ترس خاصی ندارند. لذا برای هفته آتی انتظار شروع هفته منفی و هیجانی و سپس برگشت روند و کاهش عرضه ها همراه با نوسانات مثبت برای اواسط هفته آتی در بازار می رود.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی؛ در سناریوهای محتمل تارگت های بالاتری برای شاخص در بلند مدت داریم و این ریزش ها سهامدار را نمی ترساند.

 در تحلیل سریالی شاخص داشتیم که یک سناریو می تواند این باشد. که شاخص یک اصلاح فلت را تمام کرده و این  موج صعودی بزرگ یک موج ترکیبی دبل زیگزاگ یا حتی دیامتریک الماسی با G کشیده به پایان رسیده و وارد X موجی شده باشیم برای ترکیب شدن با الگوی صعودی بعدی که تارگت های بالاتری خواهد داشت.

ار اس ای امروز در محدوده حساس حمایتی است که به نظربه پایین شکسته میشود و از ۵۰ برای ادامه روند نزولی میگذرد تا به محدوده حمایتی بعدی احتمالا با واگرایی مثبت مخفی برسیم.  حمایت های مهم شاخص  ۲ میلیون و ۷۰ هزار تا ۲ میلیون ۱۶۰ هزار واحد است که همپوشانی چند محدوده مهم حمایتی است.

تحلیل شاخص

سناریوی دوم با تارگت نزدیک تر مقاومتی

در این سناریو پیش تر عنوان شد که انتظار داریم برای ادامه روند وارد اصلاح  موقت موج  نزولی ۴ شویم که فرصتی برای اصلاح پرتفوهاست و یک ریزش موقت خواهد بود،  سپس رشد موج ۵ از ۵ صعودی پیش روی بازار سرمایه است و کارمان با رشد بازار تمام نشده است. شاخص از ۲ میلیون و ۵۵۰ هزار واحد برگشت داشته و وارد ریزموج نزولی ۴ شده است. کمی زودتر از انتظار روی چارت. اما به هرحال با فرض موج ۴ بودن و با توجه به این شیب اصلاح شارپ محدوده۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحد الی ۲ میلیون واحد را برای برگشت می توان مد نظر داشت و به لحاظ زمانی نیمه اول هفته آتی برای برگشت زمان مناسبی است تا موج ۵ از ۵ شروع شود.

۲ میلیون و ۸۰۰ هزار واحد در پله اول و سپس محدوده مهم تر ۳ میلیون ۱۰۰هزار الی ۳ میلیون و ۴۳۰ هزار واحد در پله دوم باید دقت داشت که شاخص می تواند یک اصلاح در پیش داشته باشد این محدوده ها فیبوهای مهم ریتریسمنت و پروجکشن است و با یک کانالیزه فرضی محتمل که به صورت نقطه چین به تصویر کشیده شده است همپوشانی خواهد داشت.

تحلیل شاخص