۰ نفر

تحلیل تکنیکال بازارها؛

هفته پایانی سال در بازارسرمایه چگونه خواهد گذشت؟

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۶:۵۱
کد خبر: 706198
هفته پایانی سال در بازارسرمایه چگونه خواهد گذشت؟

در این سری تحلیل‌ها، با دید تکنیکال بازارهای جهانی و محصولات مورد معامله با اهمیت مورد بررسی قرار گرفته و پیش بینی آینده قیمتی هر یک براساس قواعد تحلیل تکنیکال صورت پذیرفته است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی، تحلیلگر بازارهای مالی؛ در این تحلیل صرفا بررسی شاخص های بازار سرمایه براساس قواعد تحلیل تکنیکال ارایه شده و دو سناریو محتمل مورد بررسی قرار گرفته است.

نگاهی بر بازارهای جهانی با دید تکنیکال

  • نفت
  • دلار
  • انس
  • بیت کوین

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال نفت برنت

1 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

کاهش قیمت نفت برنت در هفته جاری

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت (بازار آمریکا) 82.6 دلار می باشد.

خوشبینی برای رشد قیمت نفت بیشتر شده است به طوری که برخی میگویند با افزایش تقاضای چین، قیمت نفت به 100 دلار در هر بشکه می رسد. مدیر اجرایی BP وقتی قرنطینه‌های کووید-19 جهان را در سال 2020 فرا گرفت، اعتراف شگفت‌انگیزی کرد: او فکر می‌کرد که تقاضای نفت ممکن است هرگز به اوج خود قبل از همه‌گیری بازگردد. پس از اعلام برنامه‌های بلندپروازانه برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای، BP، یکی از بزرگترین تولیدکنندگان نفت خام جهان، اکنون پول بیشتری برای سوخت‌های فسیلی مصرف می‌کند. عرضه‌های ایالات متحده کاهش یافته و تقاضای چین بهبود یافته است. البته پیش‌بینی از سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، خوش بینی ها را کاهش داده است.

پس از آن که فعالیت تجاری چین در ماه فوریه بازگشت قوی‌تر از حد انتظار را نشان داد، بازارها منتظرند ببینند آیا فعالیت تجاری این کشور جهش مشابهی را نشان می‌دهد یا خیر. در حالی که انتظار می‌رود بهبود مصرف چین باعث شود تقاضای نفت در سال جاری به بالاترین حد خود برسد، بازارها نگران هستند که کند شدن رشد اقتصادی در سایر نقاط جهان، به ویژه با افزایش مداوم نرخ‌های بهره، می‌تواند این روند را خنثی کند.

 معاملات آتی نفت برنت 0.3 درصد افزایش یافت و به بالاترین حد پنج هفته اخیر 86.53 دلار در هر بشکه رسید،

2 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

نفت در 50 سال اخیر یک دیامتریک صعودی است . از سال 2008 به صورت یک مثلث شاخه D را شروع کرده و در کف  17 دلار سال 2020 این لگ تمام شده است.

حال در شاخه E هستیم. که به نظر ادامه دار است. می تواند یک زیگزاگ باشد و از محدوده 75 برگشت داشته باشیم. رشد A را داشتیم و اصلاح کارکشن B در حال تکمیل است. سپس موج C  مد نظر است. با اهداف قابل توجه 120-130 . حمایت 75-80 دلار معتبر هست و مقاومت ها 93 و نهایتا 100-104 دلار در میان مدت بر قرار می باشد.

3 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

در نمای نزدیک و تایم فریم روزانه نفت برنت داریم:

4 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

کارکشن B هستیم که می تواند در سناریویی یک مثلث خنثی باشد.

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت دلار در مقابل ریال در بازار آزاد

5 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

دلار در بازار ازاد به محدوده 59-60 هزار تومان رسید و سپس اصلاح نموده است.  قیمت فعلی 47.500 هزار تومان گزارش شده است.

حصول توافق بین ایران و عربستان گامی مهم در راستای تحکیم صلح و ثبات در منطقه است و نتیجه آن کاهش موقت و یا ثبات دلار می تواند باشد.

از سال 96 دلار یک دیامتریک بلند مدتی را شکل میدهد که در این سناریو تشابه زمانی لگ ها را داریم. این موج از نیمه 1401 شروع شده و از کف 28،800 تومان شاخه(E) می باشد که به نظر همین محدوده 60 هزار تومان تمام شده است.

اگر هنوز لگ (E) باشیم و ادامه دار باشد می تواند ترکیبی باشد و اهداف این موج می تواند محدوده های فیبوی مقاومتی 58300 تومان و 73000-75100 تومان باشد.

اما اگر لگ (E) تمام شده باشد انتظار اینکه این اصلاح بخشی از موج (F) باشد هست و حرکت میان مدت کند و نوسانی ولی نهایتا نزولی را داریم. سپس مجدد به اهداف قبلی و حتی بالاتر دست می یابد.

فعلا این سناریو محتمل ترین است ولی با توجه به عدم ثبات اقتصادی در ایران هر سناریوی دیگری می تواند با توجه به رخدادهای اقتصادی و سیاسی اتفاق بیفتد.

محدوده های حمایتی مهم: 44-45 هزار تومان که روی خط روند سبز رنگ نشان داده شده است.

محدوده های 41-42 هزار تومان که می تواند پایان (F)  باشد.

6 تحلیل بازار بیست یکم اسفندنمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت انس جهانی به دلار

 

7 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

افزایش نسبی انس در هفته پیشین/قیمت هر انس طلا 1,867.24 دلار می باشد.

8 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

الگوی مثلث یا دیامتریک برای انس محتمل می باشد که شاخه (D) بلند مدتی تکمیل شده و شاخه (E) نزولی در حال شکل گیری است . در صورت مثلث بودن الگوی بلند مدت انس، محدوده 1600 دلار برای پایان شاخه نزولی مهم است و حمایت نزدیک نیز محدوده 1780-1745 دلار خواهد بود. مقاومت 1900-2000 دلار مهم است.

 فعلا سناریو پیشین معتبر بوده و همان طور که هفته گذشته اشاره نمودیم انتظار یک واکنش مثبت به حمایت نزدیک به وقوع پیوسته است .

20 اسفند:

9 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

16 اسفند:

10 تحلیل بازار بیست یکم اسفند
چارت 8 بهمن و اشاره به واگرایی منفی و برگشت ار اس ای:

بررسی نموداری بیت کوین
Bitcoin Elliott Wave and NEO Wave Analysis

12 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

بیت کوین که در کوتاه مدت از حوالی 15500 دلار به محدوده 24500 دلار رسیده است فعلا در حال اصلاح است  تا الگوی مثلث تکمیل گردد/

در حال حاضر قیمت هر عدد بیت کوین 20,263.72 دلار است و نسبت به هفته پیشین کاهش قابل توجهی داشته است. به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کریپتونیوز، بانک‌های سیلیکون ولی و سیلورگیت دو بانک استارت‌آپ و نوپا در ایالات متحده بودند که ارتباط نزدیکی با دنیای فناوری و صنعت کریپتو داشتند. هر دوی این بانک‌ها در این هفته سقوط کردند و این مسئله به شدت بر بازار سهام شرکت‌های فناوری و کریپتو تاثیرگذار بوده است. بازار سهام ایالات متحده نیز در این هفته به شدت سقوط کرده و سهام بانک‌ها نیز به شدت دچار فشار فروش شده‌اند. بیت کوین (BTC) طی دو روز گذشته - 9 و 10 مارس / 18 و 19 اسفند - دچار ریزش قیمت شدیدی شد و حتی تا حوالی 19,500 دلار نیز سقوط کرد.

سپرده‌گذاران این دو بانک که بسیاری از آن جزء شرکت‌های فعال در حوزه‌ی فناوری و ارزهای دیجیتال هستند، اکنون به شدت از این وضعیت نگران‌اند. بانک سیلیکون ولی در اوایل این هفته بسیار تلاش کرد تا سرمایه‌ی خود را افزایش دهد، ولی اوضاع آن بدتر شد و در نهایت، در ۱۰ مارس پس از یک تحمل یک بحران شدید، دچار ورشکستگی شد.

اکنون، خطر سرایت این وضعیت به سایر بانک‌های کوچک و متوسط ایالات متحده همچنان بالا است و این مسئله می‌تواند میزان ریسک را در بازارهای سهام و ارزهای دیجیتال در هفته‌ی پیش رو افزایش دهد.

افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده و وخیم‌تر شدن وضعیت کلان اقتصادی بر اثر بحران بانکی اخیر در این کشور، سرمایه‌گذاران در بازارهای سهام و کریپتو را به شدت نگران کرده‌اند. آن‌ها امیدوار هستند فدرال رزرو اندکی از سختگیری در سیاست‌های پولی خود کاهش داده و نرخ بهره را، طبق چند ماه گذشته، به اندازه‌ی 25 واحد افزایش دهد.

گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده در ماه فوریه در هفته‌ی آینده منتشر خواهد شد. چنان‌چه وضعیت قیمت‌ها در ماه فوریه تغییر مثبت قابل ملاحظه‌ای نکرده باشد، سرمایه‌گذاران باید خود را برای افزایش 50 واحدی نرخ بهره آماده کنند.

با توجه به این‌که اقدامات فدرال رزرو می‌تواند بر وضعیت متزلزل بانک‌ها تاثیر منفی گذاشته و باعث وخامت اوضاع آن‌ها شود، سرمایه‌گذاران در دارایی‌های پرریسک مانند سهام و ارزهای دیجیتال به شدت احساس نگرانی می‌کنند.

عامل نگران‌کننده‌ی دیگری که باعث افزایش استرس بر سرمایه‌گذاران کریپتو شده، وجود بخشی از ذخایر شرکت سرکل، شرکت عرضه‌کننده‌ی استیبل کوین یواس‌دی‌ کوین (USDC)، در بانک سیلیکون ولی است.

13 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

از دید نموداری یک اصلاح موقت برای شاخه E مثلث داریم که در حال اتمام می باشد و می تواند تا محدوده 18500-19500 دلار باشد. سپس برگشت قوی تری را تجربه خواهیم کر.

 محدوده مقاومتی کنونی حوالی 24000 -25000 دلار یک سقف خط روند داخلی میانه کانال است که بارها در گذشته به آن واکنش داشتیم. در موج بعدی رشد اهداف 25000-29000-33000 دلار مهم می باشند.

20 اسفند:

16 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

16 اسفند:

17 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

17 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

18 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

20 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

تحلیل تکنیکال شاخص کل:

توافقی بین ایران و عربستان شکل گرفت که در ادامه کاهش دلار بازار را سردرگم کرده است.  این توافق منجر به فروکش اختلافات و ایجاد امنیت و صلح در منطقه می شود که متعاقبا کاهش دلار را منجر شده است. طبق معمول دلار محور ها پتروشیمی و فلزات کمی دست به عصاتر و خودرویی و بانکی ها بیشتر مورد توجه قرار گرفته اند و بازدهی بهتر شاخص هم‌وزن در مقایسه با شاخص کل در روز گذشته رخ داد. ارزش معاملات خرد از هفته گذشته کمی بیشتر شده و به محدوده 9500 میلیارد تومان رسیده است. به نظر این اصلاح فرصت یک بازنگری در پرتفوهاست برای رشد بعدی.

سناریو 1.

یک سیمتریکال مد نظر این سناریو است که دو حالت دارد:

در شاخه H باشیم که خود یک دیامتریک است و سپس اصلاح میان مدت بعدی I پیش رو باشد.

H در 1.700 میلیون واحد تمام شده و شاخه I به صورت کوتاه طی شده باشد و این رشد اخیر بخشی ازموج صعودی بعدی باشد. این اصلاح یک پولبک موقت به محدوده 1.720-1.700 میلیون واحد باشد و سپس ادامه تقاضا و رشد در بازار را داشته باشیم. در این سناریو رشد خوبی در انتظار شاخص است.

21 اسفند:

22 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

23 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

سناریو 2.

شاخص در سناریوی بعدی یک فلت بزرگ است.

می تواند یک دیامتریک موج A و یک دیامتریک پاپیونی یا ایزومتریک برای موج B باشد و سپس C را داشته باشیم.  امواج صعودی دیامتریک B شارپ هستن و اموج اصلاحی آن نوسانی و کند.  هم پوشانی و زمان لگ ها به هم شبیه هست که پیش بینی ها را محتمل تر کرده است. لگ E  هستیم با دو سناریو محتمل:

در این سناریو می تواند لگ E صعودی هنوز تمام نشده باشد و این شاخه ازB  به صورت یک دیامتریک پاپیونی یا الماسی یا یک حتی الگویی ترکیبی باشد. قبلا این سناریو را مد نظر داشتیم که در نتیجه اصلاح قبل را موقت می دانستیم و از محدوده 1.523 میلیون واحد یک برگشت خوب داشتیم تا شاخه E کامل شود. در به روز رسانی زیر مشاهده میشود ABCD از لگ E سناریو تکمیل شده و این رشد در نتیجه رشد افسار گسیخته دلار پیش رفته است . لگ E بزرگ می تواند خوشبینانه در محدوده سقف تاریخی شاخص 1.960 میلیون واحد الی 2.100 میلیون واحد تمام شود. مجدد به روز رسانی خواهد شد.

23 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

24 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

14 اسفند:

گروسی به تهران آمد و رفت. تعامل ایران و آژانس فعلا در چارچوب قبلی پیش میرود و اتفاق خاصی رخ نداده است.  بازار دو سه روزیست به بهانه استپ و افت قابل توجه دلار و اصلاح موقت شاخص کل در نوسان است. مخصوصا دلار محور ها. تسویه اعتبارها و تراز کردن حساب ها در انتهای سال مالی کارگزاری ها و شرکت ها از دلایل محتمل دیگر بیان میشود. ارزش معاملات خرد 7700  شده است که نسبت به هفته گذشته که 16000 میلیارد تومان هم شده بود کاهش قابل توجهی داشته است.

خودرو سازها متفاوت تر از روزهای پیشین حجم خوردند و بهتر داد و ستد شدند یک علت می تواند چرخش بازار از دلار محورها به سهم های تورمی و جا مانده هفته

پیشین باشد و دلیل دیگر خبرهای شورای رقابت و پیشنهاد خودروسازان به افزایش نرخ 60 تا 100 درصدی نرخ کارخانه بوده است.

شاخص کل در سناریوی کنونی شاخه E به نظر تمام شده و اصلاح شاخه F  از (E) را داریم تا محدوده 1.700 میلیون واحد. محدوده مقاومتی حوالی سقف تاریخی شاخص 1.960 میلیون واحد الی 2.100 میلیون واحد است.

سناریوی محتمل دیگر:

سناریوی بلند مدت خوشبینانه که با رشد دلار و سکه و بازارهای موازی بالاخره بعید هم نیست و میشود مد نظر داشت:

بعد از اتمام دیامتریک الماسی وارد یک الگوی جدید رو به بالا شده ایم. در الگوی جدید یک 5 موجی ایمپالس منفرد داشته باشیم .

حمایت ها و مقاومت های نزدیک مشخص شده است.

آپدیت 21 اسفند:

25 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

واگرایی مثبت مخفی اثر کرده و یک رشد در قالب ریز موج 5 از 5 از حوالی حمایت 1.500 میلیون واحد شروع شده . در محدوده 1.850 میلیون واحد و نهایتا 1.960-2.100 میلیون واحد یک سقف مقاومتی محتمل است.

سپس اصلاح کارکشنی به صورت موقت خواهیم داشت تا موج صعودی بعدی شروع شود که گین خیلی خوبی خواهد داد.

اگر 5 از 5 تمام شده باشد اصلاحی تا 1میلیون و 720 درپله اول داریم . اگر ریزموج 4 از 5 از موج اخر باشیم. یک رشد تا سقف های مقاومتی خواهیم داشت و سپس اصلاح میکند.

14 اسفند:             

27 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

28 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

شاخص هم وزن:

آپدیت 21 اسفند. یک رشد موقت برای شاخص کل از 531000 تا 548000 واحد داشتیم. به نظر میرسد 5 از 5 موج اخیر رو به پایان است و A یا 1 از موج جدید تمام میشود . دقت شود واگرایی منفی داریم. باید یک اصلاح در شاخص هم وزن رخ دهد.

اولین حمایت سقف قبلی در 525000 واحد است. در صورت شکست خط بنفش اصلاح می تواند محدوده 473000 تمام شود.

29 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

آپدیت 14 اسفند: یک حمایت نزدیک در 530000 واحد داریم که می تواند پایان 4 و شروع 5 از 5 اخیر باشد.

30 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

31 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

بررسی نموداری فلز روی در بازارهای جهانی:

32 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

کاهش قابل توجه روی در هفته ای که گذشت. در حال حاضر قیمت هر تن روی 2097 دلار می باشد.

اپدیت: دیامتریک بلند مدت مد نظر است. و در حال تکمیل شاخه G. اصلاح اخیر یک پولبک بوده است و با رسیدن ار اس ای به حمایت معتبر انتظار برگشت روند می رود.

هفتگی:

33 تحلیل بازار بیست یکم اسفند
13 اسفند: چارت روزانه: هدف های نزدیک در برگشت روند روی محدوده 3450-3700 دلار می باشد.

33 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

6اسفند:

35 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

بررسی نموداری فلز مس در بازارهای جهانی:

در حال حاضر قیمت هر تن مس 8,927 دلار می باشد. هر تن مس در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ دوشنبه 8 اسفند 1401  با رقم 8,833 دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر افزایش 1.06 درصدی یا 94 دلار مس نسبت به هفته گذشته می باشد.

36 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

اگر شاخه (E) به صورت یک دیامتریک بخواهد تکمیل شود آنگاه یک اصلاح در قالب  e  داریم که می تواند در محدوده 6900 دلار تمام شود.

هفته های گذشته اشاره داشتیم که  ار اس ای لب مرز حمایتی است که نباید شکسته شود در اپدیت این هفته شاهد شکست حمایت ار اس ای در تایم روزانه نیز هستم و سپس پولبک به سقف مقاومتی رخ داده.

انتظار داریم از محدوده 9000-9600 شاخه D تمام و اصلاح شاخه E  را داشته باشیم.

37 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

بررسی نموداری فلز آلومینیوم در بازارهای جهانی:

هر تن آلومینیوم 2400 دلار است.

38 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

اپدیت 13 اسفند: اگر G به صورت یک الگوی ترکیبی مد نظر باشد. در بخش دوم y می تواند یک مصلص شکل دهد که لگ e از آن هستیم. محدوده حمایتی 2000-2200 را دارد و سپس انتظار یک رشد خواهیم داشت. هفته پیش رو احتمالا خنثی یا با بازدهی مثبت است. ار اس ای روی حمایت می باشد.

39 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

واکنش های مکرری به میدل لاین داشته ایم و این بار هم نمودار قیمتی حول این خط متراکم شده است. اصلاح اخیر از سقف 3600 دلار شاخه G را تکمیل میکند.  حمایت 2150 دلار را داریم و به نظر ار اس ای باید به محدوده حمایتی برسد سپس یک برگشت داشته باشیم

40 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

بررسی نموداری فلز سرب در بازارهای جهانی:

در حال حاضر قیمت هر تن سرب 2,119.5 دلار می باشد.

41 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

 13 اسفند: از دید نموداری شاخه G  دیامتریک هستیم. که سناریو های مختلفی برای تکمیل آن انتظار میرود. اگر یک مثلث خنثی باشد شاخه e آن یک سیمتریکال تمام شده باشد انتظار برگشت و یک رشد از محدوده حمایتی مشخص شده می رود42 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

43 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

صندوق طلای لوتوس:

امروز قیمت صدور هر واحد سرمایه گذاری از صندوق طلای لوتوس با حوالی ده درصد منفی 159,641 ریال است. هفته پیشین 208,400 ریال بوده.  از مرداد 1401 روند شارپ صعودی داشته و از 8900 تومان به این محدوده رسیده است. 2 عامل بسیار مهم در روند قیمتی صندوق های طلای بورسی تاثیر گذار است. قیمت طلای جهانی و قیمت دلار به ریال. این دو عامل با تغییرات خود باعث افت و خیز قیمت های صندوق طلا نیز می شوند. البته گاهی حرکت های متضادی بین روند قیمتی اونس و صندوق های طلا وجود دارد و می توان گفت قیمت اونس جهانی تاثیر کمتری نسبت به دلار در روند قیمتی صندوق های طلا گذاشته است. چارت این صندوق هم شبیه دلار پیش رفته است و محدوده مهم با شکست میدل لاین کانال و ثتبیت بالای آن به مقاومت های بالاتر باید فکر نمود.  مقاومت های مهم 246000 و 358000 ریال.

فعلا لگ E می تواند در یکی از دو محدوده مقاومتی میانه کانال  یا 246000 تمام شود و وارد اصلاح F شویم:

20 اسفند:

  1. اگرلگ E در همین محدوده 217000 ریال تمام شده باشد در اصلاح لگ  F خواهیم بود و حمایت مهم هر واحد صندوق  127000 و 141000ریال برای برگشت مد نظر خواهد بود و به نظر یک روند نوسانی و ساید در این محدوده میان مدت داریم.

پیش تر به ار اس ای اشاره داشتیم که در محدوده اشباع خریدهاست و هر وقت به این محدوده رسیده اصلاحی داشته ایم.

44 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

E.2 تمام نشده باشد و این اصلاح بخشی از کارکشن E باشد:

45 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

 13 اسفند/ تایم فریم ساعتی و نمای نزدیک:

46 تحلیل بازار بیست یکم اسفند
6 اسفند:

47 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

سکه نقدی:

20 اسفند:

48 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

13 اسفند:

49 تحلیل بازار بیست یکم اسفند

سکه به محدوده مهمی رسیده است. در بلند مدت یک مقاومت در 33،000،000 تومان دارد که در همین حوالی است.  در رشد های چندین سال گذشته رفتار مشابهی داشته است و شیب مشابه تشکیل شده است. لذا با این دید هنوز رشد سکه در میان مدت ادامه دار می تواند باشد به شرط  عبور و تثبیت بالای مقاومت .

از دید نئو به نظر شاخه E صعودی در حال شکل گیری است که می تواند هنوز تمام نشده باشد و یا در همین محدوده سقف بزند و وارد شاخه کارکشن یا ترکیبی F شویم.

در آپدیت اخیر شاهد برگشت روند سکه از سقف مهم 33،700،000 تومان هستیم. و  شاخه E احتمالا تمام شد. در اصلاح شاخه F که کارکشن  می باشد می تواند برگشت نهایی در محدوده 23،000،000 و یا 20،500،000 تومان رخ دهد.