۰ نفر

تحلیل تکنیکال بازارها؛

تحلیل بازارهای جهانی با دید نموداری به نفت دلار انس و بیت کوین

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۴۵
کد خبر: 704786
تحلیل بازارهای جهانی با دید نموداری به  نفت دلار انس و بیت کوین

در این سری تحلیل‌ها، با دید تکنیکال بازارهای جهانی و محصولات مورد معامله با اهمیت مورد بررسی قرار گرفته و پیش بینی آینده قیمتی هر یک براساس قواعد تحلیل تکنیکال صورت پذیرفته است. در این تحلیل صرفا بررسی شاخص های بازار سرمایه براساس قواعد تحلیل تکنیکال ارایه شده و دو سناریو محتمل مورد بررسی قرار گرفته است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی، تحلیلگر بازارهای مالی؛ در بازارهای جهانی این هفته رویدادهای زیر به وقع خواهد پیوست. پاول، رئیس فدرال رزرو، در مورد گزارش سیاست پولی شش ماهه به کنگره (روز سه یا چهارشنبه) شهادت خواهد داد و چین موضوعات تجارت (در روز سه شنبه) و تورم (در روز پنج‌شنبه) را گزارش خواهد کرد.

بانک مرکزی استرالیا جلسه‌ی خود را در روز سه‌شنبه، و بانک مرکزی کانادا در روز چهارشنبه برگزار خواهد کرد (انتظار افزایش نرخ بهره 25 واحد در ثانیه).

روز جمعه با گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی، روزی کلیدی خواهد بود. همچنین کانادا داده‌های اشتغال را منتشر خواهد کرد و در ادامه و در آخر هفته، «دو جلسه» (جلسه پارلمانی) سالانه چین آغاز می‌شود.

دولت چین قرار است علاوه بر رسمی‌کردن عناوین دولتی، هدف تولید ناخالص داخلی خود را نیز اعلام کند.

با این مقدمه به بررسی نمودار بازارهای جهانی خواهیم پرداخت:

نگاهی بر بازارهای جهانی با دید تکنیکال

  • نفت
  • دلار
  • انس
  • بیت کوین

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال نفت برنت

1 تحلیل چهاردهم اسفند

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت (بازار آمریکا) ۸۵.۸۳ دلار می باشد. هر بشکه نفت برنت (بازار آمریکا) در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ با رقم ۸۱.۹۵ دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر افزایش ۴.۷۳ درصدی یا ۳.۸۸ دلار نفت برنت (بازار آمریکا) نسبت به هفته گذشته می باشد. خوش‌بینی نسبت‌به بهبود تقاضا برای سوخت در چین یک‌بار دیگر از نگرانی در مورد رکود اقتصاد دنیا به‌دنبال افزایش ذخایر نفت خام آمریکا و وضع سیاست‌های سخت‌گیرانه پولی در اروپا پیشی گرفته است.

2 تحلیل چهاردهم اسفند

برای نمودار نفت دو سناریو بلند مدت در نظر داریم. یا مثلث یا دیامتریک. مثلث بودن را در تحلیل هفته پیشین بررسی کردیم که یک پولبک به سقف مثلث بود. اما سناریوی دیامتریک  اگر محتمل باشد. رشد نفت تا ۱۳۰ دلار شاخه F هست و این ریزش از پیک اخیر شاخه g می باشد که به صورت یک دیامتریک الماسی فعلا در نظر گرفته شده.  G می تواند هنوز تمام نشده باشد و این تازه لگ اول آن باشد. به روز رسانی شده  را با سناریوی محتمل دیگرکه به صورت یک دیامتریک در نظر گرفتیم.

حمایت ۸۰-۸۳ دلار معتبر هست و مقاومت ها ۹۳ در کوتاه مدت و نهایتا ۱۰۰-۱۰۴ دلار بر قرار می باشد.

۱۳ اسفند نمای نزدیک: یک کانالیزه کوتاه مدت صعودی شکل گرفته با کف ۸۲ و سقف ۹۳ دلار. با شکست سقف کانالیزه بلند مدت نزولی انتظار یک رشد برای نفت برنت میرود.

3 تحلیل چهاردهم اسفند

4 تحلیل چهاردهم اسفند

چارت دیامتریک- ۲۲ بهمن:

5 تحلیل چهاردهم اسفند

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت دلار در مقابل ریال در بازار آزاد

6 تحلیل چهاردهم اسفند

دلار در بازار ازاد به محدوده  ۵۹-۶۰ هزار تومان هم رسیده است.  از سال ۹۶ دلار یک دیامتریک بلند مدتی را شکل میدهد که در این سناریو تشابه زمانی لگ ها را داریم. این موج از نیمه ۱۴۰۱ شروع شده و از کف ۲۸،۸۰۰ تومان شاخه(E) می باشد که اواخر آن طی دو سه ماه آتی هستیم.

 لگ (E) هستیم که می تواند ترکیبی باشد. به عبارتی به صورت abcXabc

اهداف این موج می تواند محدوده های فیبوی مقاومتی ۵۸۳۰۰ تومان و ۷۳۰۰۰-۷۵۱۰۰ تومان باشد.  با رسیدن به محدوده مقاومتی انتظار شروع موج (F) و حرکت یک ساله کند ولی نزولی را داشت. سپس مجدد به اهداف قبلی دست می یابد.

فعلا این سناریو محتمل ترین است ولی با توجه به عدم ثبات اقتصادی در ایران هر سناریوی دیگری می تواند با توجه به رخدادهای اقتصادی و سیاسی اتفاق بیفتد.

۱۳ اسفند:

تحلیل تکنیکال

7 تحلیل چهاردهم اسفند

۶ اسفند:

9 تحلیل چهاردهم اسفند

نمودار قیمتی و بررسی تحلیل تکنیکال قیمت انس جهانی به دلار

10 تحلیل چهاردهم اسفند

طلا بهترین هفته از ژانویه را سپری کرد و علیرغم بازدهی بالاتر، از پایین‌ترین سطح دو ماهه‌ی خود به منطقه‌ی ۱۸۵۰ دلاری بازگشت. قیمت از دوشنبه به طور مداوم افزایش یافته است. زیرا بازارها از این تصور که فدرال رزرو ایالات متحده ممکن است افزایش نرخ بهره را در چند ماه آینده متوقف کند و افزایش بعدی به جای  ۵۰ واحد در ثانیه، ۲۵ واحد در ثانیه باشد، احساس آرامش کردند. بازدهی ۱۰ ساله‌ی آمریکا در هفته ۰.۳۰ درصد افزایش یافت، در حالی که شاخص دلار آمریکا نزدیک به ۰.۵۰ درصد عقب‌نشینی کرد.

قیمت هر انس طلا ۱,۸۵۶.۴۳ دلار می باشد. هر انس طلا در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱  با رقم ۱,۸۱۷.۰۸ دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر افزایش ۲.۱۶ درصدی یا ۳۹.۳۵ دلار انس طلا نسبت به هفته گذشته می باشد.

11 تحلیل چهاردهم اسفند

الگوی مثلث یا دیامتریک برای انس محتمل می باشد که شاخه (D) بلند مدتی تکمیل شده و شاخه (E) نزولی در حال شکل گیری است . در صورت مثلث بودن الگوی بلند مدت انس، محدوده ۱۶۰۰ دلار برای پایان شاخه نزولی مهم است و حمایت نزدیک نیز محدوده ۱۷۸۰-۱۷۴۵ دلار خواهد بود. مقاومت ۱۹۰۰-۲۰۰۰ دلار مهم است.

۱۳ اسفند: برگشت انس از محدوده ۱۸۰۰ دلار تا ۱۸۵۶۰ دلار.

 فعلا سناریو پیشین معتبر بوده و همان طور که هفته گذشته اشاره نمودیم انتظار یک واکنش مثبت به حمایت نزدیک به وقوع پیوسته است .

12 تحلیل چهاردهم اسفند

13 تحلیل چهاردهم اسفند

چارت ۸ بهمن و اشاره به واگرایی منفی و برگشت ار اس ای:

14 تحلیل چهاردهم اسفند

بررسی نموداری بیت کوین

Bitcoin Elliott Wave and NEO Wave Analysis

15 تحلیل چهاردهم اسفند

بیت کوین و هفته ای نزولی.

بیت که در کوتاه مدت از حوالی ۱۵۵۰۰ دلار به محدوده ۲۴۵۰۰ دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت هر عدد بیت کوین ۲۲,۳۴۰.۸۲ دلار می باشد. هر واحد بیت کوین در روزهای مشابه هفته گذشته یعنی در تاریخ یکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱  با رقم ۲۳,۵۲۴.۸۱ دلار داد و ستد شده بود که مقایسه قیمت روز جاری با آن، بیانگر کاهش ۵.۰۳ درصدی یا ۱,۱۸۳.۹۹ دلار بیت کوین نسبت به هفته گذشته می باشد.

16 تحلیل چهاردهم اسفند

۱۳اسفند: واگرایی منفی و اصلاح موقت همچنان یک سناریوی محتمل است. به عبارتی یک اصلاح موقت برای شاخه E مثلث داریم که می تواند تا محدوده ۱۸۵۰۰-۱۹۵۰۰ دلار باشد سپس برگشت قوی تری تجربه نماییم.

 محدوده مقاومتی کنونی حوالی ۲۴۰۰۰ -۲۵۰۰۰ دلار یک سقف خط روند داخلی میانه کانال است که بارها در گذشته به آن واکنش داشتیم. در موج بعدی رشد اهداف ۲۵۰۰۰-۲۹۰۰۰-۳۳۰۰۰ دلار مهم می باشند.

سناریو دو: اگر Y در کف ۱۵۶۰۰ تمام شده باشد. اکنون این اصلاح موقت و در ۴ از ۵ یک ایمپالس خواهیم بود.

17 تحلیل چهاردهم اسفند

۲۲ بهمن:

18 تحلیل چهاردهم اسفند

۱۵ بهمن:

19 تحلیل چهاردهم اسفند

20 تحلیل چهاردهم اسفند

21 تحلیل چهاردهم اسفند