۰ نفر

تحلیل تکنیکال بازارها؛

بررسی وضعیت سکه و صندوق طلای لوتوس از دید نموداری

۱۴ اسفند ۱۴۰۱، ۱۳:۳۸
کد خبر: 704773
بررسی وضعیت سکه و صندوق طلای لوتوس از دید نموداری

قیمت طلای جهانی و قیمت دلار به ریال. این دو عامل با تغییرات خود باعث افت و خیز قیمت های صندوق طلا نیز می شوند. البته گاهی حرکت های متضادی بین روند قیمتی اونس و صندوق های طلا وجود دارد و می توان گفت قیمت اونس جهانی تاثیر کمتری نسبت به دلار در روند قیمتی صندوق های طلا گذاشته است. چارت این صندوق هم شبیه دلار پیش رفته است.

اقتصادآنلاین - مینا یوسفی، تحلیلگر بازارهای مالی؛ صندوق ‌های سرمایه‌گذاری طلا (Gold Funds)، یکی از انواع صندوق سرمایه ‌گذاری مشترک و قابل معامله (ETF) در بورس کالا هستند. این صندوق ‌ها سرمایه مشتریان خود را به جای خرید سهام، روی وجه نقد و اوراق مبتنی بر سکه طلا سرمایه‌ گذاری می‌ کنند. صندوق‌ های طلا حداقل ۷۰ درصد از دارایی خود را در خرید سکه طلا سرمایه‌ گذاری می ‌کنند و مابقی را در اوراق با درآمد ثابت. به این صورت که مدیر صندوق، سکه‌ های مورد نیاز را از بازار یا بانک کارگشایی می ‌خرد و در یک بانک عامل سپرده‌ گذاری می ‌کند. از آنجایی که درصد عمده سرمایه‌ گذاری این صندوق ‌ها روی گواهی ‌های سکه طلاست و قیمت گذاری طلا به دو پارامتر نرخ دلار و قیمت اونس جهانی وابسته است، می ‌توان گفت سرمایه ‌گذاری در این صندوق ‌ها، یک سرمایه‌ گذاری غیرمستقیم روی نرخ ارز و طلای جهانی است. پس سود صندوق ‌های طلا به همین دو عامل بستگی دارد.

یکی از انواع صندوق سرمایه گذاری در بورس، صندوق پشتوانه‌ی طلای لوتوس با نماد “طلا” است که یک صندوق قابل معامله در بورس می باشد. بدین معنی که یک فرد حقیقی که دارای کد بورسی است، می‌تواند به‌صورت آنلاین مانند سایر سهام، به خریدوفروش اوراق صندوق طلا بپردازد. حال به بررسی روند قیمتی و نموداری واحدهای این صندوق می پردازیم:

صندوق طلای لوتوس:

قیمت فعلی صدور هر واحد سرمایه گذاری از صندوق طلای لوتوس 20840 تومان است. از مرداد 1401 روند شارپ صعودی داشته و از 8900 تومان به این محدوده رسیده است. 2 عامل بسیار مهم در روند قیمتی صندوق های طلای بورسی تاثیر گذار است. قیمت طلای جهانی و قیمت دلار به ریال. این دو عامل با تغییرات خود باعث افت و خیز قیمت های صندوق طلا نیز می شوند. البته گاهی حرکت های متضادی بین روند قیمتی اونس و صندوق های طلا وجود دارد و می توان گفت قیمت اونس جهانی تاثیر کمتری نسبت به دلار در روند قیمتی صندوق های طلا گذاشته است. چارت این صندوق هم شبیه دلار پیش رفته است و محدوده مهم با شکست میدل لاین کانال و ثتبیت بالای آن داریم. مقاومت های مهم 24600 و 35800 تومان.

اپدیت 13 اسفند: قیمت صدور هر واحد سرمایه گذاری صندوق طلای لوتوس 20400 تومان است.طی هفته گذشته تا محدوده 22500 تومان پیش رفته و اصلاحی تا 18600 تومان داشته است.لگ E می تواند در یکی از دو محدوده مقاومتی

پایان یابد. اگرلگ E در همین محدوده تمام شود در اصلاح لگ F حمایت مهم هر واحد صندوق دو محدوده 17700 و 14000تومان خواهد بود.

بررسی وضعیت سکه و صندوق طلای لوتوس از دید نموداری

               13 اسفند/ تایم فریم ساعتی و نمای نزدیک:

بررسی وضعیت سکه و صندوق طلای لوتوس از دید نموداری


6 اسفند:

بررسی وضعیت سکه و صندوق طلای لوتوس از دید نموداری

تیتر:

طی معاملات روز جاری، سکه امامی 299،700،000 ریال می باشد. بررسی نموداری و چندین ساله سکه نقدی را مشاهده می نمایید:

تحلیل تکنیکال سکه نقدی:

بررسی وضعیت سکه و صندوق طلای لوتوس از دید نموداری

سکه به محدوده مهمی رسیده است. در بلند مدت یک مقاومت در 33،000،000 تومان دارد که در همین حوالی است.  در رشد های چندین سال گذشته رفتار مشابهی داشته است و شیب مشابه تشکیل شده است. لذا با این دید هنوز رشد سکه در میان مدت ادامه دار می تواند باشد به شرط  عبور و تثبیت بالای مقاومت .

از دید نئو به نظر شاخه E صعودی در حال شکل گیری است که می تواند هنوز تمام نشده باشد و یا در همین محدوده سقف بزند و وارد شاخه کارکشن یا ترکیبی F شویم. نظر شخصی خود را در تحلیل دخیل کنیم سکه مقاومت بعدی 40،000،000- 41،600،000 تومان را در میان مدت دارد  و  از حمایت معتبر نزدیک  29،200،000 و 26،600،000 تومان می باشد برگشت داشته باشد.