۰ نفر

رییس جمهور اسبق فرانسه به زندان محکوم شد

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبر: 717043
رییس جمهور اسبق فرانسه به زندان محکوم شد

دادگاه تجدیدنظر پاریس حکم سه سال حبس را برای «نیکولا سارکوزی» رییس جمهور اسبق فرانسه تایید کرد. او اولین رئیس‌جمهوری سابق در تاریخ فرانسه است که به زندان قطعی محکوم می‌شود.

به گزارش  المیادین، دادگاه تجدیدنظر پاریس حکم سه سال حبس را برای «نیکولا سارکوزی» رئیس جمهور اسبق فرانسه تأیید کرد که دو مورد از آن به حالت تعلیق درآمده است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، «نیکلا سارکوزی» امروز چهارشنبه درخواست تجدیدنظر علیه حکم صادر شده در سال ۲۰۲۱ مبنی بر مجرمیت وی در پرونده «فساد» و «سو استفاده از نفوذ» را در دادگاه تجدیدنظر پاریس از دست داد.

از این رو، دادگاه تجدیدنظر حکم سه سال زندان را برای سارکوزی تأیید کرد که دو سال آن تعلیق شد و او در سال سوم به جای رفتن به زندان از دستبند الکترونیکی استفاده خواهد کرد. دادگاه تجدیدنظر همچنین نیکولا سارکوزی را به سه سال محرومیت از حقوق مدنی محکوم کرده است.

نیکولا سارکوزی ۶۸ ساله روز چهارشنبه هنگام قرائت حکم محکومیتش در دادگاه تجدیدنظر حضور داشت. او اولین رئیس‌جمهوری سابق در تاریخ فرانسه است که به زندان قطعی محکوم شده است.

این خبر در حالی است که «ژاکلین لافونت» وکیل سارکوزی گفت که موکل او مرتکب هیچ تخلفی نشده است و این حکم را گیج کننده توصیف کرد. او در ادامه گفت: نیکولا سارکوزی از اتهامات وارده بی گناه است. ما این کار را تا آخر راه خواهیم برد. این تازه شروع است.

شایان ذکر است که در مارس ۲۰۲۱، قوه قضائیه فرانسه حکم خود را علیه نیکلا سارکوزی به ۳ سال حبس از جمله یک سال حبس قطعی پس از محکومیت وی به اتهام فساد صادر کرد و سارکوزی نسبت به این حکم درخواست تجدید نظر داد.