۰ نفر

سنان اوغان شرط‌ خود برای حمایت از قلیچدار اوغلو را تکذیب کرد

۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۴۳
کد خبر: 716928
سنان اوغان شرط‌ خود برای حمایت از قلیچدار اوغلو را تکذیب کرد

نفر سوم انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، گزارش منتشرشده درباره شرط او برای حمایت از «کمال قلیچداراوغلو» در دور دوم انتخابات را تکذیب کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، «سنان اوغان»، نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه، گزارش مجله آلمانی «اشپیگل» مبنی بر شرط گذاشتن او برای حمایت از «کمال قلیچدار اوغلو»  در دور دوم انتخابات را تکذیب کرد.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین»، اوغان در توئیتی خطاب به مجله اشپیگل، نوشت: «نه، در مصاحبه‌ای که با شما داشتم، چیزی متفاوت‌تر از شرایط عمومی که به مطبوعات ترکیه گفتم، نگفتم. این را از کجا آورده‌اید؟»

روز گذشته (دوشنبه، ۱۵می) رسانه‌ها به نقل از مجله آلمانی اشپیگل گزارش داده بودند که این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه اعلام کرده  تنها در صورتی از نامزد ائتلاف اپوزیسیون «ملت» به ریاست کمال قلیچدار اوغلو حمایت می‌کند که حزب دموکراتیک‌ خلق‌ها از نظام سیاسی دور شده باشد.

او با اشاره به اینکه اگر قلیچداراوغلو هیچ امتیازی به حزب «دموکراتیک خلق‌ها» یا همان «HDP» ندهد، می‌تواند در دور دوم از او حمایت کند، گفته بود: ائتلاف مخالفان نتوانست رأی دهندگان را در مورد امکان حل مشکلات ترکیه متقاعد کند. بازگشت پناهجویان خط قرمز و پیش‌نیاز حمایت من از اردوغان یا قلیچداراوغلو است.

روز گذشته شورای عالی انتخابات ترکیه اعلام کرده بود با توجه به این که هیچ یک از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری نتوانستند در دور اول بیش از ۵۰ درصد آرا را کسب کنند، دور دوم انتخابات در تاریخ ۲۸ مه (هفتم خرداد) برگزار خواهد شد.

گفته می‌شود حمایت این نامزد انتخابات ریاست جمهوری ترکیه از هر یک از دو نامزد دیگر در دور دوم انتخابات، می‌تواند تعیین کننده برنده رقابت «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور فعلی ترکیه و قلیچدار اوغلو، منتقد و مخالف او باشد.