۰ نفر

خانواده بایدن متهم به معاملات مشکوک خارجی شدند

۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۳:۱۶
کد خبر: 716216
خانواده بایدن متهم به معاملات مشکوک خارجی شدند

جمهوری خواهان خانواده جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را متهم کردند که معاملات تجاری مشکوکی به ارزش ۱۰ میلیون دلار هنگامی که بایدن معاون رئیس جمهور بوده است، انجام داده اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، با افزایش تلاش بایدن برای پیروزی در انتخابات ۲۰۲۴، کمیته تحقیق مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان اعلام کرد که خانواده بایدن، هنگامی که او در سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۵ روابط آمریکا و رومانی را مدیریت می کرد، در یک معامله تجاری با یک سرمایه دار رومانیایی یک میلیون دلار دریافت کرده اند.

جیمز کامر، رئیس کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا گفت پرداختی ها از رومانی، بخشی از ۱۰ میلیون دلاری است که هانتر بایدن، پسر رئیس جمهور آمریکا و همکاران تجاری او از معاملات با خارجی ها در چین، اوکراین و مناطق دیگر در سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷ هنگام ایفای نقش بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور آمریکا، دریافت کرده اند.

کامر در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: «هانتر بایدن و همکارانش در کشورهایی که مستقیماً با کار جو بایدن به عنوان معاون رئیس‌جمهور در ارتباط بودند، تجارت می‌کردند. این امری عادی و اخلاقی نیست».

جمهوری خواهان هیچ مدرکی ارائه نکرده اند که نشان دهد جو بایدن مستقیماً از معاملات تجاری و نقل و انتقالات پول بهره برده یا حتی از آنها اطلاع داشته است اما آنها ادعا می کنند که بایدن باید از تمام شرکت های ایجاد شده توسط هانتر و همکارانش آگاه بوده باشد.

دادستان‌های فدرال پس از تحقیقات چهار ساله در حال تصمیم‌گیری هستند که آیا اتهام‌ها علیه هانتر بایدن پسر رییس‌جمهوری آمریکا را در نقض قوانین و فرار مالیاتی و همچین نقض قوانین اسحله، تایید کنند تا خیر.

هانتر هرگونه اتهام ارتکاب تخلف مالیاتی را رد کرده و می‌گوید تمام امور مطابق قانون انجام شده است.

نتیجه‌ تحقیقات هرچه باشد توجهات زیادی را به سمت بایدن و خانواده او همزمان با آغاز به کار دوباره کارزار انتخاباتی‌ او جلب می‌کند.

جمهوری‌خواهان پس از به دست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان در سال ۲۰۲۳، یک رویارویی با کاخ سفید را آغاز کرده اند و هدف آنها امور مالی خانواده بایدن رئیس جمهور دموکرات آمریکا است. این تحقیقات می تواند مسیر رقابت انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ را مشخص کند.

پیش از این، جو بایدن رییس جمهوری آمریکا در مصاحبه با شبکه «ام اس ان بی سی» گفت: در وهله نخست، پسر من هیج تخلفی مرتکب نشده است. من به او اعتماد دارم. من با او ایمان دارم.

بایدن درباره اثر اتهام‌های مطرح شده علیه پسرش بر ریاست جمهوری‌ خود، گفت تاثیر این مساله این است که به پسرم افتخار می‌کنم.