۰ نفر

رییس سازمان انرژی اتمی خبر داد؛

بازگشت دوباره نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید

۳۱ فروردین ۱۴۰۲، ۸:۴۳
کد خبر: 712463
بازگشت دوباره نیروگاه اتمی بوشهر به مدار تولید

رییس سازمان انرژی اتمی از اتصال دوباره نیروگاه بوشهر به شبکه برق سراسری تا پایان اردیبهشت‌ماه خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، محمد اسلامی درباره آخرین وضعیت تعمیرات و سوخت‌گذاری مجدد نیروگاه اتمی بوشهر گفت: نیروگاه بوشهر الان در حال اورهال و سوخت گذاری است و ان‌شاءالله قبل از پایان ماه اردیبهشت دوباره به مدار برمی‌گردد.

رییس سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: هر سال حدود ۷۵ روز به طور متوسط نیروگاه وارد فاز تعمیرات و تعویض بخشی از سوخت مصرف شده می‌شود.

وی تاکید کرد که احتمالا هفته آخر اردیبهشت دوباره نیروگاه بوشهر به مدار تولید بازمی‌گردد و نیز به شبکه برق کشور متصل می‌شود.

بر اساس برنامه‌ریزی‌ و با هماهنگی مدیریت شبکه برق کشور از سه‌شنبه ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ فعالیت بارگذاری سالانه سوخت جدید و انجام دوره‌های بازرسی فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر آغاز شد.

فعالیت بارگذاری سالانه سوخت جدید و انجام دوره‌های بازرسی فنی و تعمیرات اساسی تجهیزات مهم با هدف حصول اطمینان از تداوم کارکرد ایمن و مطمئن نیروگاه‌ اتمی بوشهر و افزایش طول عمر مفید تجهیزات منحصربه‌فرد این نیروگاه الزامی است.

واحد نخست نیروگاه اتمی بوشهر به‌عنوان نخستین نیروگاه هزار مگاواتی اتمی کشور که توسط متخصصان و نیروهای داخلی در حال بهره‌برداری است؛ در دوره فعالیت یک‌ساله خود از زمان سوخت‌گذاری مجدد از سال گذشته تاکنون، ۷.۶ میلیارد کیلووات ساعت برق تولید کرده است.

گفتنی است این میزان انرژی پاک، نقش موثری در زمینه تامین انرژی مورد نظر کشور و عبور از پیک زمانی اوج مصرف در فصول تابستان و زمستان در کشور داشته است.