۰ نفر

اوکراین هزینه های نظامی خود را فاش کرد

۱۰ فروردین ۱۴۰۲، ۲۰:۰۲
کد خبر: 708936
 اوکراین هزینه های نظامی خود را فاش کرد

وزیر دارایی اوکراین فاش کرد که اوکراین ماهانه ۱۳۰ میلیارد گریونا (۳.۵ میلیارد دلار) برای ارتش خود هزینه می‌کند.

به گزارش راشاتودی، سرگئی مارچنکو، وزیر دارایی اوکراین فاش کرد که اوکراین ماهانه 130 میلیارد گریونا (3.5 میلیارد دلار) برای ارتش خود هزینه می‌کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، مارچنکو روز چهارشنبه در جلسه‌ای با انجمن تجارت اروپایی این کشور (EBA) فاش کرد که بودجه اوکراین ماهانه 80 میلیارد گریونا (تقریباً 2.2 میلیارد دلار) درآمد دریافت می‌کند.

به گفته سرویس مطبوعاتی انجمن تجارت اروپایی EBA، مارچنکو در حین اعلام این اعداد گفت: وظیفه کلیدی ایجاد شرایط برای تأمین بودجه ارتش است.

هفته گذشته میلادی، پارلمان اوکراین موسوم به "ورخوفنایا رادا" قانونی را برای افزایش بیش از 14.6 میلیارد دلاری بودجه دفاعی خود به تصویب رساند.

دنیس شمیگال، نخست وزیر اوکراین، نیز پیش از این تصریح کرده بود که کابینه وزیران پیشنهاد اختصاص بودجه اضافی برای پرداخت به ارتش و همچنین خرید تجهیزات نظامی ویژه را داده است.

به گفته وی، این پول از طریق حمایت شرکای غربی تأمین خواهد شد. هنگام تصویب پیش نویس بودجه سال 2023 در نوامبر گذشته، پارلمان اوکراین بیش از یک تریلیون گریونا (31 میلیارد دلار) را برای نیروهای مسلح و امنیت ملی اختصاص داد که 43 درصد از کل هزینه‌ها یا 18.2 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور محسوب می‌شود.

پیش بینی می شود کسری بودجه اوکراین در سال جاری میلادی به رکورد 38 میلیارد دلار برسد. دولت این کشور قصد دارد کسری بودجه را با استفاده از کمک های خارجی پوشش دهد.

ماه گذشته، ایالات متحده اعلام کرد 12 میلیارد دلار کمک به کی‌یف ارسال کرده که شامل یک بسته تسلیحاتی دو میلیارد دلاری و 10 میلیارد دلار دیگر برای حمایت از هزینه های انرژی و بودجه دولت اوکراین بوده است.

به گفته جانت یلن، وزیر خزانه داری ایالات متحده، واشنگتن از سال گذشته نزدیک به 50 میلیارد دلار از این کشور حمایت کرده که بیشتر آن را به تسلیحات اختصاص داده است.