۰ نفر

ترامپ: انتخابات ۲۰۲۴ «نبرد نهایی» است

۶ فروردین ۱۴۰۲، ۱۲:۰۵
کد خبر: 708327
ترامپ: انتخابات ۲۰۲۴ «نبرد نهایی» است

رییس‌ جمهور پیشین آمریکا در کمپین انتخاباتی خود بار دیگر طرفداران خود را به خشونت دعوت کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ «دونالد ترامپ» رییس‌ جمهور پیشین و نامزد جمهوریخواه آمریکا در انتخابات آتی این کشور، در سخنرانی خود در کمپین انتخاباتی «ویکو» ایالت تگزاس از دادستان‌های آمریکا که سعی دارند او را به اتهام جنایی متهم کنند، انتقاد کرد و هوداران خود را برای حمله به کنگره پس از انتخابات پیشین آمریکا تحسین کرد و به آنها گفت: «انتخابات آتی، نبرد نهایی ماست.»

به گزارش گاردین، ترامپ در این سخنرانی بار دیگر خشونت را میان هوادرانش ترویج کرد و گفته می‌شود تلاش‌های ترامپ و تیم انتخاباتی‌اش برای تبلیغ نامزدی او در انتخابات کمرنگ‌تر شده است، زیرا او در روز‌های اخیر اظهاراتی منتشر کرده که به طور غیرعادی غیرانسانی، تهدیدآمیز و خطرناک هستند.

او سخنرانی خود را با پخش آهنگی به نام «عدالت برای همه» آغاز کرد، کلیپ این آهنگ شامل گروهی از مردانی بود که به دلیل نقش خود در شورش ۶ ژانویه زندانی شدند. ترامپ سپس دستش را روی قلبش گذاشت و فیلم‌هایی از حمله به کنگره بر روی صفحه‌های بزرگ نمایش داده شد، سپس او در جمع هزاران نفری گفت: «این آهنگ چیز‌های زیادی به شما می‌گوید.»

این سخنرانی در حالی انجام شد که انتظار می‌رود ترامپ اولین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا باشد که به اتهام جنایی متهم می‌شود. وزارت دادگستری آمریکا در دادگاهی که درباره تخلف ترامپ در سال ۲۰۲۲ تشکیل داد، اعلام کرد رئیس‌ جمهور پیشین آمریکا به دلیل حفظ اسناد حساس دولتی پس از ترک قدرت در ژانویه ۲۰۲۱ و نیز قانون جاسوسی که انتشار اطلاعات مضر برای امنیت ملی را جرم می‌داند تحت تحقیقات قرار دارد.

هفته گذشته ترامپ در دادگاه منهتن نیویورک حاضر شد و شهادت داد. هفته پیشتر از آن هم وکیل پیشین اون «مایکل کوهن» در دادگاه شهادت داد. ترامپ سپس در اظهاراتی گفت که به دلیل اتهام پرداخت پول به «استورمی دنیلز» ستاره فیلم‌های مستهجن، برای مخفی نگه داشتن رابطه‌شان، احتمال دارد بازداشت شود. اما دادگاه مربوط به این پرونده او به دلیل تهدید به بمب گذاری مختل شد.

سناتور «لیدنسی گراهام» از ایالت کارولینای جنوبی هم هشدار داد اگر دادستان منهتن نیویورک حکم بازداشت ترامپ را صادر کند این کشور «مانند بمب منفجر خواهد شد.»