۰ نفر

ونزوئلا، توافق تهران و ریاض را «دستاورد دیپلماتیک» خواند

۲۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۱:۴۲
کد خبر: 706117
 ونزوئلا، توافق تهران و ریاض را «دستاورد دیپلماتیک» خواند

دولت ونزوئلا ابراز امیدواری کرد توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی راهی برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای باشد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای از توافق بین ایران و عربستان سعودی و ازسرگیری روابط دو کشور استقبال کرد.

ایوان گیل وزیر امور خارجه ونزوئلا در این بیانیه ضمن استقبال از برقراری روابط دیپلماتیک و تصمیم برای بازگشایی سریع سفارت‌ها در بازه دو ماهه، گفت: این دستاورد دیپلماتیک مهم که با میانجیگری دولت چین انجام شد، نشان می‌دهد که گفت‌وگو بین کشورها محور اساسی در به‌کار انداختن دیپلماسی بر مبنای اصول منشور سازمان ملل است.

وی افزود: مردم و دولت بولیواری امیدوارند توافق حاصل شده بین جمهوری اسلامی ایران و پادشاهی عربستان سعودی راهی برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و گامی فراتر در ایجاد جهانی چندمرکزی و چند قطبی باشد.

ایران و عربستان سعودی بعد از مذاکراتی چند روزه در پکن، در بیانیه‌ای از ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان دو کشور و بازگشایی سفارت‌خانه‌ها طی چند ماه آینده خبر دادند که مورد استقبال کشورهای زیادی قرار گرفت. چین که میزبانی این مذاکرات را برعهده داشت، تصمیم ایران و عربستان سعودی برای ازسرگیری روابط دیپلماتیک را «پیروزی صلح» خواند.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران درباره این توافق در بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت در مسیر تامین منافع ملت ایران و ملت‌های مسلمان، دوست و همسایه و به کارگیری ظرفیت‌های منطقه‌ای برای تحقق و تحکیم صلح و ثبات فراگیر و تأمین منافع مشترک و جمعی دولت‌ها و ملت‌های منطقه، عزم جدی داشته و گام‌های موثر و رو به جلو طراحی کرده است.