۰ نفر

در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه انجام شد؛

تبریک قطر و عمان به ایران

۱۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۹:۴۸
کد خبر: 705822
تبریک قطر و عمان به ایران

نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان شکل گیری تحول جدید در روابط بین ایران و عربستان سعودی را تبریک گفت. همچنین وزیر خارجه عمان در گفت‌وگوی تلفنی با امیرعبداللهیان از توافق شکل گرفته بین ایران و عربستان ابراز خرسندی کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، حسین امیرعبداللهیان و همتای قطری عصر امروز (جمعه) ۱۹ اسفند ماه تلفنی گفت‌وگو کردند. در گفت‌وگوی تلفنی حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و  وزیر امور خارجه قطر، وزیر امور خارجه کشورمان انتصاب جدید وی به سمت نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر را تبریک گفت.

شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و  وزیر امور خارجه قطر نیز در این گفت‌وگوی تلفنی شکل گیری تحول جدید در روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی را تبریک گفت.

طرفین در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین در خصوص مذاکرات ‌رفع تحریم‌ها و ضرورت توجه انسانی به تبادل زندانیان ( ایران- آمریکا) نیز به رایزنی پرداختند. در این زمینه وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد دیگر طرف‌های این گفت‌وگوها واقع بینانه رفتار کنند.

گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه عمان با امیرعبداللهیان؛ خرسندی از توافق ایران و عربستان

همچنین در گفتگوی تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سلطنت عمان، بدر السید البوسعیدی وزیر امور خارجه عمان ضمن ابراز خرسندی از توافق شکل گرفته بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، از طرف خود و دولت عمان به وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

امیرعبداللهیان نیز از تلاش‌های قبلی عمان در زمینه حصول توافق بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی تشکر و قدردانی کرد.

در این گفت‌وگوب تلفنی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و عمان همچنین آخرین وضعیت گفت‌وگوها برای رفع تحریم‌ها را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.