۰ نفر

نماینده روسیه در آژانس: آمریکا و تروئیکاى اروپایى به میز مذاکره در وین بازگردند

۱۷ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۵۱
کد خبر: 705428
نماینده روسیه در آژانس: آمریکا و تروئیکاى اروپایى به میز مذاکره در وین بازگردند

روسیه در نشست شورای حکام آژانس اتمی از کشورهای غربی خواست به مذاکرات رفع تحریم‌های وین برگردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس؛ روسیه در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ادعاهای کشورهای غربی درباره برنامه هسته‌ای ایران پاسخ داد.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین این بیانیه را قرائت کرد. او گفت: «همکاران عزیز همه نگرانی‌های عدیده شما به آسانی قابل رفع است.»

وی اضافه کرد: «برای اینکه این اتفاق رخ بدهد، مشارکت‌کنندگان در گفت‌وگوهای وین باید به وین بازگردند و ظرف چند روز پیش‌نویس تصمیم در خصوص احیای برجام را نهایی کنند.»

آخرین دور مذاکرات رفع تحریم‌های وین مردادماه سال جاری در وین برگزار شد اما بعد از آن دچار وقفه شده است تحلیلگران می‌گویند برخی عوامل مانند فشارهای رژیم صهیونیستی، اختلافات با کنگره و مشکلات داخلی در آمریکا دلیل بی‌میلی دولت بایدن برای بازگشت به برجام در ماه‌های گذشته بوده است.

کشورهای غربی از طریق به راه انداختن جنگ رسانه‌ای-تبلیغاتی طی ماه‌های گذشته در تلاش بوده‌اند مقاومت ایران برای پافشاری در خصوص منافع این کشور را بشکنند.

جمهوری اسلامی ایران راستی‌آزمایی رفع تحریم‌ها، اخذ تضمین در خصوص ماندگاری برجام و رفع ادعاهای پادمانی آژانس اتمی را اصلی‌ترین مطالبه خود در مذاکرات رفع تحریم‌ها قرار داده و تأکید کرده که تنها بازگشت به قرارداد دوجانبه‌ای که در ازای برخی محدودیت‌ها نفع ملموس اقتصادی برای ملت ایران به همراه داشته باشد را منطقی می‌داند و آن را می‌پذیرد.