۰ نفر

مانور آمریکا در اطراف تایون / ارتش چین به حالت آماده‌باش کامل درآمد

۹ اسفند ۱۴۰۱، ۱۰:۴۰
کد خبر: 703769
مانور آمریکا در اطراف تایون / ارتش چین به حالت آماده‌باش کامل درآمد

در پی پرواز اخیر هواپیمای جاسوسی ایالات متحده بر فراز تنگه تایوان، ارتش چین به حالت آماده‌باش کامل درآمد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فارس، یکی از سخنگویان ارتش چین اعلام کرد که پرواز اخیر یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی بر فراز تنگه تایوان، ثبات منطقه را تهدید می‌کند.

بنا بر گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، هواپیمای شناسایی و گشت‌زنی ضدزیردریایی «پی-8 ای پوسایدون» ایالات متحده روز گذشته (دوشنبه) بر فراز تنگه تایوان که سرزمین چین را از جزیره تایوان جدا می‌کند، پرواز کرد.

در پی این اقدام تحریک‌آمیز آمریکا، یک جنگنده «سوخو-27» به پرواز درآمد و هواپیمای جاسوسی آمریکا را در مسیرش زیر نظر گرفت.

«شی یی» سخنگوی فرماندهی منطقه شرقی ارتش آزادیبخش خلق چین اعلام کرد که این نمایش آمریکا «عمداً به اوضاع منطقه خدشه وارد کرد و صلح و ثبات» در منطقه را به خطر انداخت.

از طرف دیگر، نیروهای ایالات متحده به این مانور اعتراف کردند و فرماندهی ناوگان هفتم آمریکا در این خصوص گفت: «ایالات متحده به پرواز، کشتیرانی و عملیات در هر جایی که قوانین بین المللی اجازه دهد، از جمله در تنگه تایوان، ادامه خواهد داد».

بر اساس گزارش راشاتودی، وزارت دفاع ملی تایوان نیز تأیید کرد که از پرواز P-8A اطلاع داشتند.

تایوان بخشی از چین محسوب می‌شود که ادعا‌های جدایی‌طلبانه دارد؛ ادعا‌هایی که کشور‌های جهان و سازمان ملل به‌رسمیت نمی‌شناسند. پکن همواره با هرگونه تماس بین نمایندگان تایوانی و مقامات غربی به ویژه مسئولان عالی‌رتبه سیاسی یا نظامی از کشور‌هایی که پکن با آن‌ها روابط دیپلماتیک دارد، مخالف بوده و می‌گوید این سفرها، اصل چین واحد را نقض می‌کند و سیگنال‌های نادرستی به نیرو‌های جدایی‌طلب تایوان ارسال می‌کند.