۰ نفر

طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی دهد

۱ اسفند ۱۴۰۱، ۱۴:۳۹
کد خبر: 702283
طعنه اولیانوف به بورل: زبان تهدید درباره ایران جواب نمی دهد

دیپلمات ارشد روسیه در وین در واکنش به اتهام‌زنی و اظهارات مداخله جویانه مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در امور داخلی کشورمان تصریح کرد که زبان تهدید با مقامات ایران جواب نمی‌دهد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف سفیر و نماینده دائم روسیه نزد سازمان های بین‌المللی مستقر در وین روز دوشنبه با انتشار توئیتی، پیام جوسپ بورل درباره تماس تلفنی وی با وزیر امور خارجه کشورمان را بازنشر داد و در پاسخ نوشت: به نظر یک اولتیماتوم می رسد. امروزه به این ادبیات، «دیپلماسی اتحادیه اروپا» گفته می‌شود.

وی تصریح کرد: بروکسل نمی فهمد که چنین زبانی با مقامات ایران کار نمی کند.

جوسپ بورل دیروز (یکشنبه) با انتشار پیامی در توئیتر عنوان کرد که مواضع اتحادیه اروپا درباره ایران را به حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان منتقل کرده است.

وی در تداوم حمایت کشورهای غربی از اغتشاشات اخیر در ایران مدعی شد: «نقض حقوق بشر، حمایت از جنگ تجاوزکارانه روسیه و بازداشت غیرموجه شهروندان اتحادیه اروپا باید متوقف شود» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین با تکرار ادعاها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای کشورمان مدعی شد: ایران باید با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کند.

در این گفت و گو وزیر امور خارجه کشورمان نیز نسبت به تداوم سیاست شکست خورده فشار حداکثری واشنگتن توسط اتحادیه اروپا هشدار داد. وی تصریح کرد: رفتار ماه های اخیر اتحادیه اروپا، ادامه سیاست ناکارآمد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکاست که بیش از پیش تداوم استاندارهای دوگانه و غیر واقع بینانه توام با استفاده ابزاری از مفاهیم حقوق بشری را اثبات می نماید.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشورمان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ در اوکراین تاکید کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت آتش بس و پیگیری راهکارهای دیپلماتیک برای حل مناقشه اوکراین تاکید داشته است.

امیرعبداللهیان گفت: از منظر جمهوری اسلامی ایران احترام به تمامیت ارضی کشورها ضامن بقای صلح پایدار از جمله در اوکراین است و ما با هدف پیشبرد آتش بس و دستیابی به صلح از هیچ کوششی دریغ نکرده ایم.

وی در خصوص تعاملات میان جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره موضوعات پادمانی هم عنوان کرد: درحال برنامه ریزی برای سفر آژانس به تهران هستیم و ابتکارات مشترکی را در دستور کار داریم. اگر آژانس با نگاه فنی و غیر سیاسی عمل کند، امکان دستیابی به چارچوبی برای حل و فصل موضوع وجود دارد.