۰ نفر

پزشک سابق کاخ‌سفید: وضع روان بایدن رو به وخامت است

۳۰ بهمن ۱۴۰۱، ۱۴:۳۵
کد خبر: 702087
پزشک سابق کاخ‌سفید: وضع روان بایدن رو به وخامت است

پزشک سابق کاخ سفید با متهم کردن دولت بایدن به سرپوش گذاری بر وضعیت وخیم سلامت روان بایدن در خصوص وضعیت روان رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به  نقل فارس، پس از آن‌که «جو بایدن» رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا در پی بررسی سالانه وضعیت سلامت برای ادامه فعالیت سالم تشخیص داده شد، «رونی جکسون» پزشک سابق کاخ سفید، دولت فعلی را به عدم شفافیت در خصوص وضعیت رو به وخامت سلامت بایدن متهم کرد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌تایمز» در این خصوص گزارش کرد، این فرد جمهوری‌خواه که به عنوان پزشک کاخ‌سفید در دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» و «دونالد ترامپ» فعالیت می‌کرد تصریح کرد که دولت بایدن همچنان به سرپوش‌گذاری بر «سلامت روان رو به وخامت» رئیس‌جمهور آمریکا ادامه می‌دهد.

جکسون به شبکه دیجیتال فاکس‌نیوز اعلام کرد: «گزارش مکتوب معاینه فیزیکی روز گذشته که توسط «کوین اوکونور» پزشک بایدن منتشر شد، بیش از پیش تأیید می‌کند که این دولت همچنان بر کتمان حقیقت پافشاری می‌کند».

وی ادامه داد که در هیچ بخشی از گزارش مذکور به وضعیت رو به وخامت روان بایدن اشاره‌ای نشده است.

پزشک سابق کاخ سفید در این باره گفت: «این بسیار نگران‌‌کننده است، با توجه به این‌که من سه نامه به کاخ سفید فرستادم و درخواست کردم تا بایدن تحت آزمایش "توانایی شناختی" قرار گیرد و نتیجه آن علنی شود که با تمامی این درخواست‌ها مخالفت شد. همه می‌توانند ببینند که  یک چیز در این‌جا اشتباه پیش می‌رود. سرپوش‌گذاری باید پایان یابد».

طبق گزارش واشنگتن‌تایمز، کاخ سفید به درخواست برای اظهارنظر درباره اظهارات جکسون پاسخ نداده است.

اظهارات جکسون در شرایطی مطرح شده است که بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پیش از این، رئیس جمهور آمریکا تحت معاینه پزشکی قرار گرفته بود و پزشک معالج ، بایدن را «مردی ۸۰ ساله سالم و پرانرژی» خوانده بود که می‌تواند با موفقیت در بالاترین پست دولتی کار کند.

بایدن ۸۰ ساله که پیرترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکاست، در اکثر موارد حین سخنرانی گاف می‌دهد و مخالفان و منتقدان وی، کهولت سن و زوال عقل را دلیل این گاف‌های او می‌دانند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور جنجالی سابق ایالات متحده در پیام تبریک سال نوی میلادی، بایدن را ناتوان ذهنی خطاب کرد.